logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۱۵۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اتفاقاتی در مجلس یازدهم افتاد که 2 دهه منتظر آن بودیم

اتفاقاتی-در-مجلس-یازدهم-افتاد-که-2-دهه-منتظر-آن-بودیم
نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات و مصوباتی در مجلس یازدهم افتاد که بیش از یک و حتی 2 دهه، منتظر آن بودیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشی از عملکرد یکساله خود در مجلس یازدهم اظهار داشت: طرح تفصیلی، مردم ابهر و به‌ویژه حسین‌آباد را آزار می‌داد که این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی، مطرح و به محدوده شهر اضافه شد. مردم این منطقه، خانه ساخته بودند اما به دلیل نداشتن مجوز از بسیاری از خدمات محروم بودند.

وی با بیان اینکه فاضلاب شهر ابهر، موضوع بعدی بود که معما شده بود و امکان احیای بودجه آن وجود نداشت، خاطرنشان کرد: این طرح دارای 80 درصد پیشرفت بوده و 20 درصد باقیمانده، نیاز به چند 10 میلیارد تومان اعتبار دارد که به بخش خصوصی واگذار می‌شود و با ورود بخش خصوصی، حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام شجاعی در خصوص ورزشگاه 3 هزار نفری ابهر که بیش از یک دهه مانند زخمی در برابر چشمان مردم قرار دارد، افزود: تخلفاتی در این پروژه صورت گرفته که اگر این تخلفات نبود، بودجه‌ای که تاکنون صَرف شده برای اتمام این پروژه کافی بود و مشکل پروژه، تامین اعتبار نیست و مشکلات و تخلفات رخ داده در استحکام بنا نیز کوتاهی صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی مشکل آب در دشت ابهر را یکی از موضوعات کلان این منطقه برشمرد و گفت: به 32 میلیون مترمکعب آب در این منطقه نیاز است که هم‌اکنون 50 درصد کمبود دارد.

وی اظهار داشت: اندیشکده‌ای برای این منظور با عنوان «سخا» (مخفف سلطانیه، خرمدره و ابهر) تشکیل شده و پیش‌بینی می‌شود که بین 4 تا 5 میلیون مترمکعب آب از یک محل تامین شود که باید به سراغ مجوزهای ان برویم.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه 8 هزار باغدار در سطح حوزه انتخابیه بنده وجود دارد که محصول عمده آن‌ها تیزاب و کشمش است، خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت خرید این محصول طی ماه‌های اخیر بسیار پایین بوده و بین 12 تا 14 هزار تومان خزیداری می‌شود در حالی که حداقل باید 18 هزار تومان خریده شود و دلالان در این رابطه سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این رابطه هر چه در توان داشتیم را انجام دادیم، ابراز کرد: به صراحت باید عرض کنم که مسئولان در این زمینه کوتاهی می‌کنند در حالی که 50 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای این منظور جذب کرده بودیم اما متاسفانه مانند بسیاری از مواردی که دولت فعلی به زندگی مردم آسیب وارد کرده در اینجا نیز کوتاهی کردند.

حجت‌الاسلام شجاعی با اشاره به قطعی برق به عنوان یکی از کوتاهی‌های اخیر دولت افزود: متاسفانه گاهس احساس می‌شود که برخی موارد، چیزی بیش از کوتاهی و قصور در عملکرد بعضی دولتمردان وجود دارد.

وی تصریح کرد: به مسئولان استانی و وزارت جهاد کشوارزی هشدار می‌دهم این بودجه باید جذل و تیزاب و کشمش نیز به قیمت 16 تا 18 هزار تومان خریداری شود و مسئولان کوتاهی می‌کنند که باید چاره‌ای به این موضوع بیندیشند.

حجت‌الاسلام شجاعی یادآور شد: برای سال آینده صحبت شده که محصولات این کشاورزان با قیمت مناسب و تضمینی خریده شود اما مسئولان برای امسال باسد فکری کنند.

وی، پیگیری مشکلات بخش صنایع، پیگیری گازرسانی به روستاها و حضور در بین اهالی 30 روستای حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات آن‌ها را بخش دیگری از عمملکرد خود طی یک سال گذشته بیان کرد.

 

*‌ وجود 40 درصد صنایع استان در ابهر نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه است

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود 40 درصد صنایع استان در شهرستان ابهر، نشان‌دهنده استعداد صنعتی منطقه بوده و صنعت و کشاورزی در این منطقه می‌توانند همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

وی با تاکید بر رشد متوازن اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت و رشد متوازن است اما هر منطقه‌ای متناسب با استعداد خودش باشد رشد کند.

حجت‌الاسلام شجاعی خاطرنشان کرد: باید مشوق‌هایی را ایجاد کرده و در بخش‌های مختلف استان توسعه دهیم تا وقتی سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود به راحتی بتواند گزینه‌های مختلف را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه صنعت متنسب با بوم باید توسعه پیدا کند، افزود: منطقه ما کشاورزی است اما صنایع تبدیلی بسیار اندک است که باید توسعه پیدا کند.

 

*‌ اتفاقاتی در مجلس یازدهم افتاد که 2 دهه منتظر آن بودیم

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی از عملکرد مجلس یازدهم گفت: ایشان از مجلس یازدهم به عنوان پرتلاش، پرهمت و کارآمد تعبیر کردند و همانطور که ایشان نیز فرمودند طی این مدت، تلاش‌های زیادی شده که تصویر منفی از مجلس یازدهم در اذهان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی در مجلس یازدهم افتاد که بیش از یک و حتی 2 دهه بود که منتظر آن بودیم، اظهار داشت: تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی که از 20 سال قبل مطرح بود، تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه که هدف آن جلوگیری از سوداگری و دلالی است در مجلس یازدهم به تصویب رسیده است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه آثار این مصوبات به تدریج خود را نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: تفاوت دولت و مجلس این است که اثرات تصمیمات دولت بلافاصله در جامعه دیده می‌شود اما اثرات تصمیمیات مجلس شورای اسلامی به مرور و به تدریج و گاهی حتی 2 سال بعد مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به مجموعه از اتفاقات در قانون بودجه سال 1400 یادآور شد: سال‌ها منتظر تصویب تک‌تک این موارد بودیم که در مجلس یازدهم اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام شجاعی افزود: پشنهاد دولت در بودجه 1400 افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولت و 10 درصد مالیات بر حقوق و 21 برابر بودن سقف نسبت به کف حقوق بود که مجلس، هر 3 مورد را به نفع توده‌های مردم تغییر داد.

وی ادامه داد: با ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع، فاصله کف حقوق تا سقف حقوق 15 برابر و مالیات بر حقوق نیز پلکانی شد ضمن اینکه پیشنهاد دولت، معافیت حقوق تا 3.6 میلیون تومان از مالیات بود که این را به 4 میلیون تومان رساندیم و همچنین مالیات بر حقوق برای بیش ار 4 میلیون تومان نیز بین 10 تا 35 درصد تعیین شد.

حجت‌الاسلام شجاعی بیان کرد: پیشنهاد دولت، افزایش 25 درصدی حقوق بود که این درصد را تا 10 میلیون تومان حقوق، تصویب کردیم اما برای بیش از 10 میلیون تومان افزایش 2.5 میلیون تومانی را در نظر گرفتیم.

وی، افزایش حقوق بازنشستگان، همسازی‌سازی حقوق این قشر، کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان از 500 میلیون تومان درآمد در سال به 200 میلیون تومان و تصویب اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را نیز بخش دیگری از عملکرد مجلس شورای اسلامی در یک سال اخیر برشمرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: این قانون، رویکرد جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان را تغییر داد چرا که تا قبل از این قانون، حاضر نبودند هیچ امتیازی بدهند اما بعد از ان حاضر شدند امتیازاتی بدهند و برخی تحریم‌ها را لغو کنند و برای برخی دیگر نیز مذاکره کنند.

وی افزود: در این قانون آمده بود که اگر تحریم‌ها لغو نشود، ایران به تدریج از اجرای کامل پروتکل الحاقی خارج می‌شود و در غیر این صورت یعنی عدم تصویب این قانون، «تقریباً هیچ» نصیب ایران می‌شد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود موثر نظارتی این کمیسیون به برخی موارد طی یک سال اخیر اظهار داشت: اجرای قانون چک، مکلف کردن سازمان ثبت اسناد به اجرای کاداست اراضی، افزایش حقوق سربازان وظیفه، گرانی‌ها، بورس، شفافیت در خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، پرونده ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال) و تصویب کلیات طرح اصلاح ساختار حسابرسی را بخشی از اقدامات کمیسیون اصل 90 برشمرد.

 

*‌ حضور نمایندگان مجلس در ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، منع قانونی ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، منع قانونی ندارد، گفت: این امر، رایج و مرسوم بوده و در دوره‌های قبلی نیز تعدادی از نمایندگان از طیف‌های مختلف سیاسی در تمام دوره‌های مجلس در ستادهای انتخاباتی نامزدها حضور پیدا می‌کردند.

وی اظهار داشت: نمایندگی مجلس، جایگاه حقوقی، سیاسی و رسانه‌ای است که بخشی از فعالیت‌های رسانه‌ای، مربوط به فعالیت‌های انتخاباتی است که حسب تشخیص خود می‌تواند در ستادها حضور پیدا کند و حتی خود بنده، جزء نمایندگانی بودم که نامه دعوت از آیت‌اله رئیسی برای حضور در انتخابات را امضا کردم و الان نیز از ایشان حمایت کرده و مردم را هم دعوت می‌کنم چرا که آیت‌الله رئیسی می‌تواند دولت متفاوتی را تشکیل دهد و وجود ایشان، فرصتی برای کشور است.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه شبهه‌ای که ایجاد شده این است که در صورت انتخاب آیت‌اله رئیسی به ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی چگونه وظیفه نظارتی خود را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی، دایه‌دار منافع مردم و نظام جمهوری اسلامی بوده و با کسی عقد اخوت نبسته است و حق مردم در هر جایی، تضضیع شود بدون ملاحظه وارد می‌شویم.

وی با بیان اینکه زد و بند همیشه وجود داشته که دولت و مجلس همدیگر را بزنند، افزود: سابقه داشته که وزرا، نمایندگان را خریده‌اند اما دولت آینده، هر دولتی از هر طیف سیاسی که باشد، وظیفه نظارتی را انجام خواهیم داد و هیچ زد و بندی وجود ندارد حتی اگر دولت، همسو با مجلس باشد.

 

*‌ تغییرات رخ داده در بودجه 1400 درست و قانونی بود

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص دستکاری مجلس در بودجه 1400 گفت: جلسه 3 ساعته‌ای با حضور رئیس، اعضای هیات‌رئیسه و برخی اعضای کمیسیون تلفیق و نمایندگان معترض به دستکاری مجلس در بودجه 1400 تشکیل شد که نمایندگان معترض 2 ساعت در این جلسه صحبت کردند اما صادقانه و در دادگاه وجدان باید عرض کنم که توضیحات اعضای کمیسیون تلفیق، نمایندگان را قانع کرد و تغییرات رخ داده در بودجه، درست و قانونی بود و تغییرات بر اساس نفوذ و توصیه نبوده و معیار داشته‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر