logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۱۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

وزارت آموزش و پرورش خواستار بازگشایی مدارس از مهر ۱۴۰۰ است

وزارت-آموزش-و-پرورش-خواستار-بازگشایی-مدارس-از-مهر-۱۴۰۰-است
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه خواستار بازگشایی مدارس از مهر ۱۴۰۰ است.

به گزارش موج رسا; قاسم احمدی‌ لاشکی در مراسم افتتاحیه اولین مرکز آموزشی دیتا سنتر غرب کشور در استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به پیشرفت سریع علم در حوزه آموزش مجازی، ایران نباید از این پیشرفت عقب بماند.

 
وی افزود: در سال جاری دغدغه مدارس سلامت آزمون‌های مجازی بوده اما به دلیل مورد تأیید نبودن آزمون‌های مجازی و نبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون برخط به ناچار برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری انجام شد.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی که با کمک مراکزی همچون دیتا سنتر غرب کشور بتوان نحوه برگزاری آزمون‌ها و دانش آموزان را کنترل کرد، از سلامت آزمون‌های مجازی و به روز شدن امکانات آموزشی اطمینان حاصل می‌شود.
 
احمدی لاشکی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورداری تمامی دانش‌آموزان از امکانات آموزشی بیان کرد: امروزه برقراری عدالت در داشتن امکانات آموزشی برخط برای دانش آموزان سراسر کشور است.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین موضوع در آموزش به روز بودن اساتید است، لذا مراکز آموزشی باید به دنبال جذب ظرفیت‌های علمی بالا و متعهد به سیاست‌های نظام باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال حضوری بودن مدارس از مهرماه ۱۴۰۰ است، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش به ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر واکسیناسیون زودتر از موعد معلمان برای حضور در کلاس‌های حضوری تاکید شد.
 
احمدی لاشکی افزود: یک ماه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید واکسیناسیون برای معلمین و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آغاز می‌شود، تعداد معلمین کشور یک میلیون نفر بوده و واکسیناسیون این افراد زمان‌بر است.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به عدم واکسیناسیون دانش آموزان زیر ۱۸ سال گفت: ایران تابع قوانین سازمان بهداشت جهانی است و در صورت تجویز واکسن برای این گروه سنی، نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام می‌شود./مهر
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر