logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۱۵۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

لزوم مراقبت از شرایط کنونی جهت جلوگیری از ورود به پیک کرونا

لزوم-مراقبت-از-شرایط-کنونی-جهت-جلوگیری-از-ورود-به-پیک-کرونا
استاندار زنجان گفت: هم‌اکنون شرایط خوبی در بیماری کرونا نسبت به گذشته در سطح استان حاکم شده اما حتماً باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، مواظبت شود تا با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی، عصر امروز در جلسه ستاد کرونا استان زنجان با اشاره به 2 وظیفه مهم برگزاری انتخابات و مدیریت و پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: باید تلاش‌ها و اقدامات لازم انجام شود تا تمام افراد بالای 60 سال، دوز اول واکسن کرونا را تا پایان خردادماه، تزریق کرده دوز دوم را نیز یک ماه بعد از آن دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم را بتوانیم انجام دهیم، خیلی از مسائل دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل حل است چرا که بیشترین آمار ابتلا و فوت در زنجان در قشر سالمندان است.

حقیقی افزود: هر اندازه بتوانیم زمان انجام واکسیناسیون را کم کنیم به همان اندازه، بهتر می‌شود لذا ساماندهی پایگاه‌های واکسیناسیون بسیار مهم است.

استاندار زنجان با بیان اینکه جلو بودن استان زنجان در واکسیناسیون نسبت به کشور به دلیل آماده بودن مراکز تزریق واکسن است، گفت: اما نمی‌توان گفت که این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت چرا که با تولید انبوه و ورود واکسن‌های ایرانی به چرخه، شدت واکسیناسیون نیز بسیار زیاد خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات 28 خرداد 1400 اظهار داشت: این اطمینان به مردم استان داده شده که انتخابات با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و هیچ مشکلی چه از نظر امنیتی و چه از نظر ویروس کرونا در برگزاری انتخابات وجود ندارد.

حقیقی با اشاره به احتمال سفر نامزدهای ریاست‌جمهوری به استان طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ستاد انتخابات استان طی تعامل و همکاری با ستادهای انتخاباتی نامزدها به‌گونه‌ای مدیریت کند که تمام نامزدها و مشارکت‌کنندگان، احساس آرامش داشته باشند و مشکلی به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: نسبت به آماده‌سازی شعب اخذ رای و ایجاد شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آموزش ناظران نیز باید تصمیم قاطع گرفته شود.

حقیقی ضمن تاکید بر اجرای قاطعانه ممنوعیت تردد در تعطیلات پیش رو بیان داشت: از نیروی انتظامی استان نیز بابت کسب رتبه‌های برتر در اجرای قوانین در موج چهارم کرونا قدردانی می‌شود.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: میزان تست‌های کرونا از روزانه 1200 مورد در موج سوم به روزانه 3200 مورد در موج چهارم رسید و همین افزایش، یکی از دلایل مدیریت موج چهارم بود و تاثیر مهمی در نجات استان از این پیک داشت.

وی خاطرنشان کرد: درمان سرپایی مبتلایان، راه‌اندازی آزمایشگاه دوم و افزایش تعداد رهگیری افراد مرتبط با مبتلایان نیز نقش موثری در پایین آمدن میزان مرگ‌ومیر داشت و استان را نجات داد و خوشبختانه ریباند هم نداشتیم.

صائینی با اشاره به وضعیت جداگانه شهرستان‌ها در موج سوم کرونا ابراز کرد: در موج سوم به دلیل قرار گرفتن در عید سعید نوروز، میزان دورهمی‌ها در مجموع افزایش داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون میزان رهگیری در سطح استان 7.5 نفر به ازای هر بیمار است، گفت: امیدواریم این میزان به 10 نفر برسد و بتوانیم بیماری را بهتر مدیریت کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده در ضعیت نارنجی و طارم، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان در وضعیت زرد قرار دارند.

صائینی با بیان اینکه در واکسیناسیون نیز وضعیت بهتری نسبت به کشور داریم، اظهار داشت: هر استانی که تزریق بیشتری داشته باشد، واکسن بیشتری نیز در اختیار آن استان قرار می‌گیرد لذا با توجه به اینکه به احتمال زیاد، واکسن‌های ایرانی نیز در آینده اجازه تزریق خواهند گرفت، امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌ها و مردم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

سرهنگ قدیمی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: ممنوعیت ورود و خروج خودرو از ساعت 12 روز چهارشنبه (12 خرداد) تا ساعت 12 روز دوشنبه (17 خرداد) در تمام شهرستان‌ها فارغ از هرگونه رنگبندی کرونایی، اجرا می‌شود و تردد بر اساس دستورالعمل واصله، ممنوع است.

وی اظهار داشت: این ممنوعیت در تمام مبادی ورودی و خروجی استان اجرا و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

قدیمی در خصوص پایگاه‌های واکسیناسیون خاطرنشان کرد: به میزان افزایش پایگاه‌های تزریق واکسن، نیروها را نیز مستقر خواهیم کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به قرارگاه کرونا این فرماندهی گفت: در این قرارگاه، پیشنهاد شد تا رانندگان بومی که از شهرهای جنوبی وارد زنجان می‌شوند، تست کرونا گرفته و همچنین واکسینه شوند تا چون احتمال انتقال ویروس جهش‌یافته هندی وجود دارد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر