logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۱۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان زنجان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند

87-درصد-روستاهای-بالای-20-خانوار-استان-زنجان-به-اینترنت-پرسرعت-مجهز-شدند
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه 87 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز شدند گفت: در سال جاری توسعه کیفی ارتباطات استان زنجان در دستور کار قرار گرفته است.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به معضل سرقت باطری سایت‌های آنتن تلفن همراه در استان زنجان اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود با قطعی برق بلافاصله ارتباطات در برخی مناطق مختل شود.

وی با اشاره به اینکه قطعی ارتباطات تلفن همراه در مقایسه با سال گذشته به مراتب کمتر شده است ادامه داد: در این راستا بهبود بالای 80 درصد در استان زنجان ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به افزایش توسعه پهنای باند در حوزه ارتباطات ثابت در استان زنجان تصریح کرد: توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبرنوری در دستور کار گرفته است.

وی به توسعه ارتباطات در بخش ADSL نیز اشاره و عنوان کرد: در این بخش نیز اقدامات بسیار قابل توجهی در سطح استان زنجان انجام شده و مشترکین زیادی را در این بخش داریم.

سرایی با اشاره به اینکه رویکرد توسعه ارتباطات در سطح روستا‌ها ارتباطات سیار است اظهار داشت: ارتباطاتی که برای روستاییان در نظر گرفته شده تعرفه‌های پایین‌تری دارد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت در استان زنجان ادامه داد: سال گذشته 64 درصد از روستاهای استان زنجان به اینترنت پرسرعت مجاز بودند که این میزان به 87 درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه افزایش 20 درصدی توسعه ارتباطات و اینترنت پرسرعت در روستاهای استان زنجان یک اقدام بسیار خوبی در سطح استان است گفت: در یک سال گذشته بیش از 20 هزار خانوار روستایی در سطح استان زنجان از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ جمعیتی حدود 94 درصد از خانوار‌های روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار دارای اینترنت پرسرعت هستند خاطر نشان کرد: این موضوع به عنوان دستاورد در این حوزه بوده اما هدف اداره کل ارتباطات استان زنجان راه اندازی اینترنت پرسرعت در همه روستاهای بالای 20 خانوار است.

سرایی با تاکید براینکه در یک سال گذشته 165 روستا بالای 20 در استان زنجان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند ابراز کرد: برای تحقق این موضوع 134 میلیارد تومان اعتبار در استان زنجان هزینه شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه این پروژه در سطح استان تداوم دارد و تلاش خود را برای تحقق آن بکار می‌گیریم بیان کرد: با محدودیت‌های اعتباری در این حوزه مواجه هستیم اما با این وجود تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه 13 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در استان زنجان همچنان به اینترنت پرسرعت مجهز نیستند ادامه داد: از لحاظ مقایسه جزو دستگاه‌های خدمات رسان برتر در استان زنجان هستیم و اقدامات بسیار خوبی را در سطح استان زنجان انجام دادیم.

سرایی با بیان اینکه در سال گذشته توسعه ارتباط کمی را در نظر داشتیم و امسال علاوه بر توسعه کمی ارتباطات به دنبال توسعه کیفی در این حوزه در استان هستیم افزود: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا مشکلات در حوزه ارتباطات در استان به حداقل برسد.

وی خاطر نشان کرد: سامانه شکایات مردمی 195 نیز در استان فعال بوده و همچنین مردم می‌توانند مشکلات ارتباطی خود را در سایت به آدرس https://195.cra.ir/ ثبت کنند و با دریافت گزارشات مردمی بلافاصله  مشکلات اعلام شده نسبت به حل آن اقدام می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر