logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۱۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

23 روستای استان هیچ منابعی برای تامین آب شرب ندارند

23-روستای-استان-هیچ-منابعی-برای-تامین-آب-شرب-ندارند-
معاون شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان زنجان با مشکل جدی منابع آب مواجه هستند گفت: 23 روستا در استان زنجان منابعی برای تامین آب شرب ندارند.

علی‌محمد نادرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه برای حل مشکلات آب شرب روستاهای استان زنجان برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت تدوین شده است اظهار کرد: برنامه‌های کوتاه مدت عمدتا در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های میان مدت نیازمند تامین اعتبار است تصریح کرد: در حال حاضر 122 روستا در استان زنجان با مشکل آب مواجه هستند و در برخی از این روستاها هیچ منابع آبی برای تامین آب شرب وجود ندارد.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید براینکه برای این نوع روستاهایی که منابعی آبی برای تامین آب ندارند برنامه‌‌ریزی شده تا از راه‌های مختلف آب مورد نیاز آنها تامین شود عنوان کرد: در حدود 23 روستا با این وضعیت مواجه هستند و تنها راه هم مدیریت مصرف آب در این روستاها است.

وی با اشاره به اینکه علاوه برآن موضوعی که در روستاها با آن مواجه هستیم این است که فرهنگ مدیریت مصرف آب در روستاها پایین است ادامه داد: تنش آبی در این 122 روستای استان زنجان در سالهای کم بارش بالا است.

نادرخانی با بیان اینکه تامین آب 23 روستایی که با مشکل جدی مواجه هستند جزو برنامه‌های بلند مدت شرکت آب فاضلاب است افزود: آبرسانی به این روستاها نیاز به اعتبار بالاتری دارد و تامین اعتبار آنها نیز با مشکل انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل تابستان آب شرب نزدیک به 40 روستای استان زنجان به صورت سیار تامین می‌شود ابراز کرد: پیش‌بینی شده امسال با توجه به کاهش بارندگی این روستاها با مشکل آب شرب مواجه خواهند شد.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه اقدامات لازم برای آبرسانی سیار به این روستاها انجام می‌شود خاطر نشان کرد: آبرسانی سیار به روستاهایی که با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند انجام می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر