logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۴۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تولید یک میلیون دُز واکسن کرونای کووایران/ افزایش ظرفیت به بیش از 18 میلیون دُز تا شهریور

تولید-یک-میلیون-دُز-واکسن-کرونای-کووایران-افزایش-ظرفیت-به-بیش-از-18-میلیون-دُز-تا-شهریور
مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

به گزارش موج رسا; گزارش پیشرفت فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت امروز ارائه شد.

مینو محرز، مدیر ارزیابی کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت با ارائه گزارشی، اظهار داشت: پزشکان و پرستارانبه صورتشبانه‌روزی فعالیت کرده‌اند و همه چیز عالی بوده و عالی اجرا کردند و امیدوارم هر چه زودتر این واکسن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دنیا با وجود بودن کرونا داشته مسائل مالی و اقتصادی بوده و این‌ها کمتر از کووید ـ  19 نبوده است؛ در نتیجه باید هر چه زودتر کمک کنیم تا مردم این واکسن را تزریق کنند.

محرز با بیان اینکه از ما سوال می‌شود که چرا دیر به تولید واکسن اقدام کرده‌اید،‌گفت:‌ با وجود تحریم‌ها ما امکانات نداشتیم و با توجه به کمبود واکسن خودمان شروع کردیم؛ به طوری که ویروس را از یک بیماری از  اردبیل گرفتیم و صفر تا صد این کار توسط خودمان انجام شد. این واکسن مصون و مؤثر است و امیدواریم هر چه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد تا به درصد بالایی از واکسیناسیون برسیم.

در ادامه این گزارش، حسن جلیلی،مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت بیان داشت: از روزی که وارد مطالعات بالینی شدیم، تولید انبوه واکسن نیز در دستور کار قرار گرفت؛ به طوری که اکنون دو خط تولید در شرکت شفافارمد داریم و در آینده‌ای نزدیک فاز دوم صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: چند هفته قبل بهره‌برداری فاز صنعتی واکسن آغاز شد و در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

جلیلی ابراز داشت : تلاش می‌کنیم در خرداد 3 میلیون دُز واکسن تولید کنیم، در تیر ماه ظرفیت را ارتقاء داده و در شهریور ماه به بیش از 18 میلیون دز خواهیم رسید؛ضمن اینکه محققان ما راندمان واکسن را نیز افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر