logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۱۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان:

کشاورزان کشت برنج را متوقف کنند

کشاورزان-کشت-برنج-را-متوقف-کنند
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان از کاهش ۶۸ درصدی میزان آب ورودی به پشت سدهای استان زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; اسماعیل افشاری امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مسائل آب و برق همواره تنیده بهم هستند اما تولید آب وابسته به شرایط جوی و بارش‌ها است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان زنجان،۱۹۹ میلی‌متر  است که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به تولید طولانی مدت ۳۳ درصد کاهش دارد، افزود: امسال با کاهش بارش در استان مواجه هستیم.
این مسئول از کاهش ۶۸ درصدی میزان آب ورودی به پشت سدهای استان زنجان خبرداد و گفت: در سال گذشته ۱۴۳ میلیون لیتر آب در پشت سدها ذخیره شده است. 
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان برضرورت عدم کشت محصولات پر آب طلب در کنار رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر کشت برنج متوقف شود تشویقاتی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.
افشاری ادامه داد: متاسفانه مسابقه و رقابتی در بحث استفاده از آب و برق وجود دارد که این امر آسیب زا بوده و مشکلات بیشماری را به وجود می‌آورد.
وی ضرورت فرهنگ سازی در زمینه استفاده از آب تاکید کرد و افزود: کمبود آب مشکلات بیشماری را در جامعه به وجود می‌آورد.
این مسئول از کاهش ۷۱ متر مکعب سطح آب‌های زیر زمینی در استان زنجان خبرداد و افزود: این وضعیت در دشت ابهر بیشتر است.
مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: تولیدات کشاورزی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها پشتیبانی نشده است اگرچه مانعی در این زمینه وجود ندارد اما مصرف بی‌رویه آب در بخش کشاورزی تولید ثروتی برای کشور نداشته است.
افشاری ادامه داد: آب پیشانی یکسری مشکلات است که استقرار واحدهای پر طلب می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورد.
وی با بیان اینکه فعالیت و توسعه فولاد در ابهر به سمت استفاده از پسآپ رفته است،افزود: راشا کاسپین نیز ملزم به استفاده از پسآپ شده است و این مشکل نیز حل شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر