logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

دولت فعلی هماهنگ کننده ندارد/ ۹۰ درصد روستاهای زنجان مشکل آب شرب دارند

-دولت-فعلی-هماهنگ-کننده-ندارد-۹۰-درصد-روستاهای-زنجان-مشکل-آب-شرب-دارند
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: این دولت رئیس جمهور و هماهنگ کننده ندارد و وزرا همدیگر را نمی‌بینند.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی در یکسال گذشته به طور میانگین سال پرباری مثل همه ادوار گذشته نداشته اما پیش‌بینی می‌شود در سال دوم عملکرد بهتری داشته باشد.

وی افزود: اولویت اول مجلس شورای اسلامی معیشت و اقتصاد بود که به سه موضوع اصلاح ساختار بانکی، مالیاتی و بودجه‌ای ورود پیدا کرد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نهایی شدن طرح عایدی بر ثروت به عنوان یکی از طرح‌های مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اصلاح رابطه مالی شرکت نفت با دولت و طرح کم اثر کردن تحریم‌ها از دیگر طرح‌های مجلس شورای اسلامی است که اثرات آن در گفت‌وگوهای برجام دیده می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ساخت یک میلیون مسکن در کشور که موجب اشتغالزایی و ارزان شدن قیمت مسکن می‌شود و طرح خرید محصولات کشاورزان و بیمه کشاورزان در بودجه دیده شده است.

طاهری با بیان اینکه طرح امنیت غذایی و ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومنی مورد توجه مجلس شورای اسلامی است، افزود: طرح جهش تولید دانش بنیان موجب تسهیل درآمد زایی در کشور می‌شود که با شیب تندی در کشور در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت و ساماندهی داده‌های کشور از طرح‌های تاثیرگذار است که کلیات آن تصویب شده و این طرح موجب شفافیت اقتصادی برای حاکمیت شده و می‌تواند گره گشا باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گره‌گشایی از طرح پتروشیمی زنجان تا ۱۴۰۱ این طرح به بهره‌برداری می‌رسد و روستاهای بدون برق تا دو سال آینده صاحب برق می‌شوند.

 

*افزایش دو برابری بودجه محور زنجان - طارم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از حل مشکلات گازرسانی به روستاهای استان خبرداد و گفت: بودجه طرح محور زنجان_ طارم حدود دو برابر افزایش یافت اگر چه کافی نیست.

طاهری منطقه ویژه اقتصادی را از طرح‌های تاثیرگذار برای استان زنجان عنوان کرد و گفت: این طرح در یک هزار متر مربع اجرایی می‌شود.

وی نظارت را یکی از کارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی زنجان بیکاری و مشکل آب است که ۸۰ تا ۹۰ درصد روستاهای استان زنجان در آب شرب مشکل دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۳ هزار نفر برای طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند که امکان ساخت این تعداد در داخل شهر وجود ندارد اما زنجان در این زمینه دارای رتبه اول است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مهمترین معیار برای توسعه، سرانه تولید ناخالص ملی است که استان زنجان نسبت به میانگین کشور در این زمینه کمتر است و باید برای رسیدن به این شاخص به بحث کشاورزی اهمیت بیشتری داده شود.

طاهری با بیان اینکه زنجان در زمینه صنعت دارای پتانسیل است که می‌تواند برای توسعه به کارگیری شود،افزود: در بخش بعدی میراث فرهنگی به ویژه صنایع دستی می‌تواند راهگشای توسعه استان باشد.

 

*آب زنجان در اختیار استان گیلان قرار می‌گیرد

وی یادآورشد: در زمینه آب کلاه گشادی بر سر زنجان رفته است و آب استان به گیلان می‌رود که با وجود خشکسالی نباید در حق مردم زنجان بی انصافی شود.

این مسئول گفت: ریشه مشکلات کشور از دیدگاه وزرا شخص رئیس جمهور است و این دولت رئیس جمهور و هماهنگ کننده ندارد و وزرا همدیگر را نمی‌بینند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: قوانین و طرح‌ها اگر از سوی دولت ارائه می‌شد نیازی نبود مجلس وارد موضوعات شود، دولت لایحه نمی‌آورد تا مشکلات حل شود.

طاهری ادامه داد: کشور را روحانی به بن بست و سقوط رسانده است و فقط یک کار بلد است و آنهم مذاکره است که هیچوقت نتیجه‌ای برای کشور نداشته است.

وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی باید به سمت تهذیب قوانین رفته و کمیسیون‌ها چاره اندیشی کنند اما در یک سال گذشته کمتر به این موضوع پراخته شده است.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزود: در سه ماه گذشته واگذاری‌ها با سرعت انجام می‌شود که در خصوص سهام عدالت نیز این موضوع اتفاق افتاد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر