logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۱۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

کمبود اعتبار مانع گازرسانی به روستاهای کوهستانی شهرستان زنجان شده است

کمبود-اعتبار-مانع-گازرسانی-به-روستاهای-کوهستانی-شهرستان-زنجان-شده-است
فرماندار زنجان با بیان اینکه مشکلات تورمی هزینه‌های گازرسانی را افزایش داده است گفت: شرایط اعتباری مانع گازرسانی به روستاهای کوهستانی شده است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح گازرسانی به روستاهای مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زنجان اظهار کرد: در قانونی که در مجلس برای گازرسانی روستاها تصویب شده محدودیت اعتباری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه عددی که برای گازرسانی به روستاها تعریف شده به ازای تعداد مشترکین است تصریح کرد: روستاهایی که این شرایط را دارند گازرسانی به آنها مشکلی ندارد و انجام می‌شود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه گازرسانی به برخی از روستاهایی که در مسافت طولانی و هم در منطقه سخت و کوهستانی قرار دارند مشکل است افزود: این شرایط باعث شده هزینه گازرسانی به این گونه از روستاها گاها دو تا سه برابر اعتباری که مجلس در بودجه پیش‌بینی کرده است، باشد.

عسگری با بیان اینکه در این باره رایزنی با نمایندگان مجلس انجام شد بیان کرد: بعد از رایزنی‌های انجام شده نمایندگان در قانون بودجه میزان اعتبار برای گازرسانی روستاها را افزایش دادند.

وی با اشاره به اینکه با این حال متاسفانه به دلیل تورمی که داشتیم شاهد جهش قیمت‌ها بودیم و باز هم هزینه‌های گازرسانی بالاتر از رقم تصویب شده مجلس است ادامه داد: در گذشته برای گازرسانی به ازای هر مشترک 22 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.

فرماندار زنجان با بیان اینکه با نمایندگان در این باره رایزنی خواهیم کرد ابراز کرد: در آینده نزدیک با نمایندگان در خصوص مشکلات شهرستان زنجان در بخش‌ راه‌های روستایی، مشکلات آب آشامیدنی روستاها و گازرسانی رایزنی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: شرایط سختی را برای زنجان به لحاظ منابع آبی پیش‌بینی کردیم و این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دارد و همچنین از لحاظ اعتباری و تجهیزات نیز نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدیدی داریم.

عسگری خاطرنشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا از همه ظرفیت‌ دستگاه‌ها و نیروهای مسلح شهرستان زنجان برای آبرسانی‌‌سیار در تابستان امسال استفاده کنیم./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر