logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۱۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

حضور مردم در پای صندوق‌های رای به دلیل شرایط منطقه‌ای و جهانی اهمیت ویژه‌ای دارد

حضور-مردم-در-پای-صندوق‌های-رای-به-دلیل-شرایط-منطقه‌ای-و-جهانی-اهمیت-ویژه‌ای-دارد
امام جمعه زنجان با تاکید بر حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: شرایط این دوره از انتخابات به دلیل اقتضائات زمانی و یکسری شرایط منطقه‌ای و جهانی ویژه است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در جلسه هم اندیشی ائمه جمعه، طلاب و علمای استان در مورد انتخابات 1400 با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات دوره‌های گذشته اظهار کرد: حضور مردم در صحنه و مردمی بودن انقلاب نشان دهنده مردم سالاری انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در 37 دوره انتخاباتی که بعد از پیروزی انقلاب برگزار شد حضور مردم زنجان در انتخابات بالاتر از میانگین کشوری بوده است تصریح کرد: شرایط این دوره از انتخابات به دلیل اقتضائات زمانی و یکسری شرایط منطقه‌ای و جهانی ویژه است.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران تا به امروز با اقتدار کامل ایستاده است گفت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی در این مدت از اصول خود عدول کرده است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی بعد از پیروزی کاملا مستقل شده اما قبل از انقلاب کشورمان کاملا وابسته بود و بسیاری از تصمیمات داخلی کشور هم با اجازه آمریکا گرفته می‌شد.

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه بعد از انقلاب تا به امروز کم کاری‌هایی هم در مقاطع مختلف داشتیم اما همه تصمیمات در داخل کشور بدون دخالت بیگانگان انجام می‌شود بیان کرد: این موضوع اقتدار انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید براینکه دشمن در ضربه زدن به انقلاب هیچ وقت غفلت نکرده است اظهار داشت: باید در مقابله با دشمن حواسمان باشد و امروز در کشورمان مشکلات زیادی داریم اما نباید از اقدامات دشمن غفلت کنیم.

امام جمعه زنجان سه مولفه‌ هدف انقلاب، رهبریت انقلاب و در صحنه بودن مردم را عامل پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: جامعه شناسان این عوامل را مثلث پیروزی یک انقلاب اجتماعی می‌دانند.

وی با تاکید براینکه هدف انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بود تصریح کرد: رهبریت انقلاب از همان ابتدا با مرجعیت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) انجام می‌شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبریت انقلاب در تمام استان‌ها هم به همین روال بود و با فعالیت علمای شاخص و سرشناس انجام می‌شد که در راس آن امام خمینی(ره) قرار داشت عنوان کرد: کار رهبریت انقلاب کار سخت و سنگین بود که سرانجام مردم پای کار آمدند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مردمی بودن را مبنای اصلی انقلاب اعلام کردند تاکید کرد: از همان ابتدای انقلاب اسلامی نظر مردم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برای امام(ره) بسیار اهمیت داشت.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تاکید امام راحل براین بود نوشته شدن قانون اساسی با نظر مردم انجام شود ابراز کرد: وقتی قانون اساسی نوشته شد تمام تلاش امام راحل پیاده شدن اصول این قانون بود که اتفاق افتاد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی توسط مردم انجام شد و مردم در این راه شهید دادند و همچنین هشت دفاع مقدس را نیز مردم مدیریت کردند ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا به امروز 37 بار مردم پای صندوق‌های رای حاضر شده و رای دادند و در این مدت مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای پاسخ محکمی به دشمنان انقلاب دادند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر