logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۱۴۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

محدودیت تجمع در ستاد نامزدها

محدودیت-تجمع-در-ستاد-نامزدها
عرف گفت: در شهرهای زرد ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز ۱۵ نفر امکان حضور در ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند.

به گزارش موج رسا;  جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگو با شبکه یک سیما اظهار کرد: شورای نگهبان ۱۱ شب گذشته اسامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. پس از اعلام شورا، وزیر کشور ستاد ویژه‌ای را تشکیل دادند. البته وزارت کشور طبق ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، برای انتشار اسامی نامزدها ۲ روز مهلت دارد اما ما کمتر از یک روز، اسامی را اعلام کردیم.

 
عرف گفت: ساعت ۱۴ امروز(سه‌شنبه) با اطلاعیه شماره ۱۵، اطلاع رسانی درخصوص اسامی نامزدها صورت گرفت. از اینجا به بعد، ما عملا وارد مرحله تبلیغات خواهیم شد.
 
وی افزود: از آنجایی که کشور در شرایط کرونایی است، پروتکلی در ستاد ملی مقابله با کرونا تنظیم و کارهای کارشناسی زیادی بر روی آن صورت گرفت. در نهایت اول خرداد، این پروتکل مصوب و ابلاغ شد و ما براساس آن باید تبلیغات را مدیریت کنیم.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات، ما تجمعات در مکان‌های مسقف و سربسته نخواهیم داشت مگر در ستادهای نامزدها. براساس رنگ‌بندی شهرها، تعداد نفرات در نظر گرفته می‌شود، یعنی در شهرهای زرد ۲۰ نفر و در شهرهای قرمز ۱۵ نفر امکان حضور در ستادها را دارند.
 
عرف گفت: اصل بر این است که ما از مکان‌های روباز و استادیوم‌ها یا محیط های دانشگاهی استفاده کنیم. نامزدهای محترم، خصوصا روسای ستادهای مرکزی و استانی، حتما پروتکل‌های بهداشتی انتخابات را ملاحظه بفرمایند. این پروتکل برای سلامتی خودشان و مردم و مبنای کار است.
 
وی افزود: کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات، بیشتر بر تبلیغات در حوزه رسانه‌ها را نظارت می‌کنند. نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی، برعهده وزارت بهداشت است ولی استانداران و مسئولین استانی ما باید نظارت کافی در این زمینه داشته باشند و اجازه ندهند خارج از این پروتکل ها تجمعاتی شکل بگیرد.
 
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: نامزدهای انتخابات می‌توانند از ظرفیت رسانه ملی، صداوسیمای استان‌ها و فضای مجازی استفاده کنند. در این دوره از انتخابات، حداکثر تبلیغات باید در رسانه ملی، رسانه های استانی و فضای مجازی شکل بگیرد. اگر در این ماه درگیر پیک جدید کرونا بشویم، بر مشارکت مردم تاثیر منفی خواهد داشت./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر