logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۱۴۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مدیر آنروا از مردم غزه عذرخواهی کرد

مدیر-آنروا-از-مردم-غزه-عذرخواهی-کرد
مدیر عملیات آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به دلیل اظهارات خود در توجیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه عذرخواهی کرد.

به گزارش موج رسا;  به نقل از معا، مدیر عملیات آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به دلیل اظهارات خود در توجیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه عذرخواهی کرد.

بر اساس این گزارش، «ماتیاس شمالی» به دلیل اظهاراتی که موجب درد و رنج خانواده‌های شهدای فلسطینی در غزه شده است ابراز تاسف کرد و گفت: واقعاً متاسفم که موجب این درد و رنج برای آنها شدم.

وی افزود: اظهارات اخیری که در گفتگو با تلویزیون اسرائیل انجام دادم موجب رنجش خاطر و آزردگی کسانی شد که طی جنگ یکی از افراد خانواده خود را از دست داده و یا مجروح شدند.

شمالی ادامه داد: دو هفته گذشته برای غزه و تمام اهالی آن وحشتناک بود.

وی گفت: من مجدداً به خانواده‌هایی که عزیزان خود را به شکل فاجعه باری از دست دادند، صمیمانه تسلیت می گویم.

مدیر عملیات آنروا در غزه افزود: هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و هر غیرنظامی که جان خود را از دست دهد، بسیار است. بسیاری از افراد بیگناه در این جنگ جان خود را به سادگی از دست دادند که این قابل تحمل نیست. دقت و تجربه نظامی نمی‌تواند به هیچ وجه توجیهی برای جنگ باشد.

گفتنی است که شمالی اخیراً در گفتگو با یک رسانه صهیونیست مدعی شده بود: اسرائیل جز در برخی موارد استثنا اهداف غیرنظامی در غزه را بمباران نکرد و فکر می کنم که حملات بسیار دقیق بود اما غیرنظامیان هم جان خود را از دست دادند.

این اظهارات مدیر عملیات آنروا در غزه با واکنش حماس هم مواجه شد.

جنبش حماس اعلام کرد که وظیفه اصلی مدیر عملیات آنروا حمایت از آوارگان است نه توجیه تجاوز به آنها و کشتار کودکان و تخریب منازلشان./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر