logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۱۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان:

خرید گندم در استان زنجان از ۱۰ تیرماه آغاز می‌شود

خرید-گندم-در-استان-زنجان-از-۱۰-تیرماه-آغاز-می‌شود
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برنامه خرید تضمینی گندم اعلام شد گفت: از 10 تیرماه خرید تضمینی گندم در استان زنجان آغاز خواهد شد.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سطح کشور در استان‌های جنوبی آغاز شده است اظهار کرد: برداشت گندم در استان زنجان نیز از ۱۰ تیرماه از شهرستان ابهر شروع می‌شود تا شهریور ماه در سطح استان زنجان ادامه دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه همزمان با خرید گندم خرید تضمیتی دانه‌های روغنی کلزا نیز در استان انجام خواهد شد افزود: امسال قیمت تضمینی کلزا ۱۱ هزار تومان تعیین شده است.

وی با تاکید براینکه قیمت خرید تضمینی گندم نیز که همان ۵ هزار تومان تعیین شده انجام خواهد شد ابراز کرد: مراکز خرید تضمینی امسال افزایش خواهد یافت تا خرید گندم از کشاورزان به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی اتفاق بیفتد.

خانمحمدی با تاکید براینکه سال گذشته چند سیلوی گندم به دلیل مشکلاتی که داشت بلااستفاده مانده بود که امسال نسبت حل مشکلات آنها اقدام شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند ادامه داد: از نظر خرید گندم هیچ مشکلی وجود ندارد و همه تدابیر لازم در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شبکه‌های خرید گندم در سطح شهرستان‌های زنجان آماده شده است ابراز کرد: همه تدابیر به گونه‌ای اندیشیده شده که کشاورزان مشکل خاصی در خرید تضمینی گندم نداشته باشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان همچنین به وضعیت گندمزار‌های استان زنجان اشاره کرد و گفت: بارش‌های اخیر برای گندمکاران انگیزه ایجاد کرد اما با این حال امسال میزان تولید نسبت به سال گذشته کمتر پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده میزان خرید گندم به دلیل کمبود بارندگی ۳۰ تا ۴۰ هزار تن نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

خانمحمدی در پایان عنوان کرد: سال گذشته پرداختی مطالبات گندمکاران به خوبی و به موقع انجام شد و امیدواریم امسال نیز در استان زنجان شرایط طبق سال گذشته باشد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر