logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۱۴۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

شورای نگهبان بر اساس مستندات رای به عدم صلاحیت برخی افراد می‌دهد

شورای-نگهبان-بر-اساس-مستندات-رای-به-عدم-صلاحیت-برخی-افراد-می‌دهد
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس مستندات رای به عدم صلاحیت برخی افراد می‌دهد، گفت: عدم تمکین به نهادهای قانونی خسارت آفرین بوده و مشکلاتی را به دنبال دارد.

 حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  ظهارداشت: شورای نگهبان یک نهاد فنی و حقوقی است و باید بدون ملاحظات سیاسی و اجتماعی در زمینه صلاحیت کاندیداها تصمیم‌گیری کند. 

وی با بیان اینکه این شورا بر اساس ادله و مستندات به پرونده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری رسیدگی کرده است، بیان داشت: این شورا بدون توجه به ملاحظات در این زمینه تصمیم‌گیری کرده است.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید به گرایشات سیاسی افراد چه اصلاح طلب و چه اصولگرا توجه شود بلکه این مهم است که واقعا مستنداتی برای رد صلاحیت افراد وجود داشته و یا فرد دارای شرایط کافی نبوده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته هر چه تنوع کاندیداها از گرایشات سیاسی مختلف بیشتر باشد مطلوبتر بوده و موجب اقبال بیشتر مردم برای شرکت در انتخابات می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی یادآورشد: امیدواریم در  زمینه افزایش تعداد کاندیداها اقداماتی انجام و شاهد تنوع در کاندیداها باشیم.

وی گفت: نهادهای قانونی فصل‌الخطاب هستند و باید کاندیداها و دیگران به تصمیمات این نهادها تمکین کنند چرا که عدم تمکین به نهادهای قانونی خسارت به دنبال دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر