logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۱۴۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبرداد

کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در استان زنجان

کاهش-40-درصدی-بارندگی‌ها-در-استان-زنجان
مدیرکل هواشناسی استان زنجان از کاهش بارندگی‌ها در استان زنجان خبرداد و گفت: میزان بارش‌های سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کاهش بارش‌ها سال زراعی جاری از اول مهرماه 99 تا پایان اردیبهشت امسال اظهار کرد: میزان بارش‌ها در این دوره 174.8 میلی‌متر که نسبت به متوسط بارش بلند مدت 40.1 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مقدار متوسط بارش بلند مدت استان زنجان در بازه مشابه 291.7 میلی متر بوده است گفت: در سال زراعی جاری بیشترین بارش در شهرستان طارم 271.7 میلیمتر و کمترین بارش در شهرستان زنجان 132 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: میزان بارش همه شهرستان‌ها نسبت به مقدار بلند مدت نیز کاهش یافته است.

وی افزود: در سال زراعی 99 -1400 تا به امروز به جز در ماه‌های مهر و آذر که میانگین دما نسبت به نرمال کاهش داشته است در سایر ماه‌ها میانگین دما نسبت به نرمال افزایش محسوس داشت.

رحمان‌نیا عنوان کرد: میزان افزایش دمای میانگین نسبت به نرمال بلند مدت در ماه فروردین 2.6 درجه سلسیوس و در ماه اردیبهشت 3.7 درجه سلسیوس بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کاهش بارش  و افزایش دما و وزش باد در منطقه طی سال زراعی جاری باعث رخداد خشکسالی با شدت متوسط تا بسیار شدید در اغلب مناطق استان شده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر