logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
گزارش موج رسا از خداحافظی کشتی‌گیر زنجانی از دنیای قهرمانی؛

علت خداحافظی میثم نصیری از تیم ملی/ فدراسیون کُشتی، مانع حضور نصیری در المپیک توکیو شد

علت-خداحافظی-میثم-نصیری-از-تیم-ملی-فدراسیون-کُشتی،-مانع-حضور-نصیری-در-المپیک-توکیو-شد
میثم نصیری، قهرمان زنجانی تیم ملی کُشتی آزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و اولین کُشتی‌گیر زنجانیِ حاضر در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ بود که مدال‌های رنگارنگی برای کشور به ارمغان آورده بود اما این قهرمانی کشتی در اواخر اردیبهشت امسال پس از مسابقات کشتی جام تختی از دنیای قهرمانی، خداحافظی کرد.

به گزارش موج رسا; میثم نصیری از افتخارات ورزش کشتی زنجان و ایران است که مقام‌های متعددی از جمله کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2016 ، مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 و مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال 2017 را در کارنامه خود دارد و اولین کشتی‌گیر زنجانی است که در مسابقات المپیک 2016 حضور پیدا کرد.

این کشتی‌گیر زنجانی در اواخر ادریبهشت سال جاری در جریان رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی که در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

 

*‌ خستگی ذهنی، تنها دلیل خداحافظی‌ام بود

میثم نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در خصوص دلایل خداحافظی‌اش گفت: شرایط مهیا نبود و از لحاظ ذهنی، خسته بودم و شرایط به گونه‌ای شد که تصمیم گرفتم از دنیای قهرمانی، خداحافظی کنم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته آنطور که باید به اهدافم دست نیافتم، اظهار داشت: مجموعه‌ای از مسائل، دست به دست هم داد تا اینکه تصمیم گرفتم خداحافظی کرده و میدان را به جوانان بدهم.

نصیری ابراز کرد: بنده که لیاقت نداشتم اما آرزو می‌کنم جوانان با ورود به این عرصه برای کشتی زنجان، افتخارآفرینی کنند.

وی در خصوص شرکت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: متاسفانه چه عمدی و چه سهوی، اتفاقاتی افتاد که پارسال از گردونه رقابت‌های انتخابی برای المپیک، خارج شدم.

نصیری افزود: بعد از این اتفاق و خارج شدنم از مسابقات انتخابی المپیک، انگیزه‌ام کاهش یافت و شرایطی به وجود آمد که تصمیم به خداحافظی گرفتم.

این قهرمانی کُشتی با بیان اینکه تصمیم گرفته‌ام که هیچکس را مقصر ندانم، گفت: غیر از خودم کسی را مقصر نمی‌دانم و فقط می‌گویم که شرایط مناسب نبود که ادامه دهم و نمی‌خواستم بیش از این به خودم و خانواده‌ام سخت بگیرم.

وی در خصوص وعده مسئولان برای اشتغال اظهار داشت: در این رابطه هیچ کمکی به من نشد و دیگر هم انتظار ندارم و نیازی هم ندارم چرا که حداقل خودم می‌توانم کارگری کرده و خرج زندگی‌ام را دربیاورم.

نصیری افزود: متاسفانه علی‌رغم اینکه از سال 2012 قول و وعده‌های مختلفی که نسبت به اشتغال بنده داده بودند این اتفاق نیتفاد و تاکید می‌کنم که دیگر نه از کسی انتظاری دارم و نه نیازی به حمایت کسی دارم.

 

*‌ لطف مردم، بهترین هدیه‌ام است/ شاید بعد از مدتی برای ادای دِین برگردم

وی در خصوص تمایل برای فعالیت در بخش مربیگری و یا سایر بخش‌ها گفت: فعلا تصمیم گرفته‌ام که خودم را از کُشتی کنار بکشم.

نصیری ابراز کرد: وقتی یک ورزشکاری از درس، رندگی و خانواده خود گذشته و جوانی‌اش را در راه قهرمانی صَرف می‌کند باید مورد حمایت قرار گیرد اما باز هم عرض می‌کنم که من فقط خودم را مقصر می‌دانم و از هیچکس گلایه‌ای ندارم.

وی با بیان اینکه بهترین و باارزش‌ترین هدیه‌ام، لطفی است که مردم به من دارند، خاطرنشان کرد: اگر شرایط روحی‌ام مناسب باشد، ممکن است بعد از مدتی برگردم و دِین خودم را به همشهریانم ادا کنم.

 

*‌ دوره اخیر و فعلی فدراسیون و مربیان، مانع حضور نصیری در المپیک شدند

عباس محمدی، رئیس هیات کُشتی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه حداحافظی از قهرمانی، تصمیم شخصی میثم نصیری بود که به یکباره گرفت، اظهار داشت: خودش در دلایل این خداحافظی می‌گوید از لحاظ روحی و روانی، خسته شده‌ام و دیگر نمی‌توانم مسابقه دهم و تصمیم بر خداحافظی گرفتم.

وی با بیان اینکه میثم نصیری تا چند سال آینده، امکان کشتی گرفتن داشت، گفت: نصیری، کشتی‌گیر توانمندی بود و این توانایی ر ا داشت که تا چند سال هم ادامه داده و برای استان و کشور، افتخارآفرینی کند.

محمدی در خصوص خارج شدن میثم نصیری از مسابقات انتخابی المپیک توکیو خاطرنشان کرد: فدراسیون برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، مسابقه انتخابی گذاشته بود که میثم نصیری با نتیجه 5 بر 3 به حریف خود امیرمحمد یزدانی باخت.

وی تصریح کرد: هرچند نصیری هر 2 مسابقه را برده بود اما اشتباه داوری سبب باخت وی شد.

رئیس هیات کشتی استان زنجان با بیان اینکه بعد از مسابقات انتخاب، افرادی از مسئولین فدراسیون با میثم نصیری تماس گرفته بودند، گفت: آن‌ها در این تماس گفته بودند که داور، اشتباه کرده و به تو امتیاز نداده است.

وی تصریح کرد: در مجموع، فدراسیون کشتی چه در دوره قبلی و چه این دوره و همچنین مربیان تیم ملی با میثم نصیری، مهربان نبودند وگرنه این ورزشکار شایسته در کشتی به حق خود دست می‌یافت.

محمدی افزود: متاسفانه اجازه ندادند میثم نصیری نه در مسابقات جهانی مدال بیاورد و نه در بازی‌های المپیک، حضور پیدا کند.

رئیس هیات کشتی استان زنجان با بیان اینکه از ظرفیت میثم نصیری در کشتی زنجان بهره‌مند خواهیم شد، گفت: ابلاغ میثم نصیری، آماده بوده و به عنوان عنوان مشاور فنی رئیس هیات کشتی استان در خدمت ایشان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ابلاغ نصیری تا هفته آینده، تقدیم می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا مراسم تقدیری به نحو شایسته و در خور شان این ورزشکار نیز داشته و از زحمات و افتخاراتش قدردانی کنیم.

 

*‌ برای بازگشت نصیری از تصمیم خودش رایزنی می‌کنیم

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه خداحافظی میثم نصیری از دنیای قهرمانی، تصمیم شخصی خودش است، گفت: با رئیس هیات کشتی استان نیز صحبت شده و پیگیر هستیم که این اتفاق نیفتد چون میثم نصیری هنوز برای مسابقه دادن، جا دارد.

وی با بیان اینکه میثم نصیری، افتخار بزرگی برای ورزش استان است، اظهار داشت: وی هنوز برای مسابقه، کسب مدال و افتخارآفرینی جا دارد.

امانی با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما هنوز زود است که نصیری از دنیای قهرمانی، خداحافظی کند، خاطرنشان کرد: رئیس و اعضای هیات کشتی استان نیز بر روی این موضوع با ما اتفاق نظر دارند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: رایزنی‌ها بر مبنای بازگشت نصیری از تصمیمش انجام خواهد شد و امیدواریم این ورزشکار شایسته، منصرف شده و به فعالیت خود در عرصه قهرمانی ادامه دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر