logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۱۳۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تاخیر در تدوین نقشه راه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان پذیرفتنی نیست

تاخیر-در-تدوین-نقشه-راه-ستاد-رفع-موانع-تولید-استان-زنجان-پذیرفتنی-نیست
استاندار زنجان از تاخیر معاونت اقتصادی استانداری در خصوص تدوین نقشه راه ستاد رفع موانع تولید استان زنجان گفت: تا به امروز باید نقشه راه این ستاد تدوین می‌شد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ستاد تسهیل عملکرد موفقی داشت، اظهار کرد: دلیل این موفقیت نیز برنامه‌ریزیها و نقشه راه بود.

وی با انتقاد از اینکه تا به امروز نقشه راه برای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهیه و تدوین نشده است افزود: معاونت اقتصادی استانداری تا به امروز باید نقشه راه را برای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تدوین می‌‌کرد.

وی با بیان اینکه اگر برنامه‌ای نداشته باشیم واقعا با مشکل مواجه خواهیم شد بیان کرد: باید منویات مقام معظم رهبری را در استان زنجان عملیاتی کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بازدید‌ امروز از واحدهای صنعتی خیلی از موارد توسط سازمان صمت اعلام شد که به دلیل نداشتن نقشه راه و برنامه‌ریزی مناسب مورد توجه قرار نگرفته است افزود: نباید بررسی افزایش قیمت گاز و برق امروز انجام می‌شد چرا که اگر برنامه‌ریزی داشتیم یک ماه گذشته باید این موارد، مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در استان با آن مواجه هستیم این است که محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در داخل استان استفاده نمی‌شود که باید استفاده از محصولات تولیدی استان به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حقیقی با بیان اینکه در افزایش قیمت گاز و برق واحدهای ذوب در گروه واحدهای صنعتی قرار دارد عنوان کرد: شرکت گاز باید در اعمال افزایش هزینه‌ها این واحدها را در گروه واحدهای صنعتی لحاظ کند.

قطعی بدون برنامه برق واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند

محمدرضا آبی‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان امروز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اخیرا بخشنامه‌ای در حوزه آب و برق در استان زنجان داشتیم اظهار کرد: با توجه به کمبود بارندگی‌ها با مشکل تولید برق از طریق نیروگاه‌های آبی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید قطعی برق با برنامه باشد و به صورت برنامه‌ریزی شده اتفاق بیفتد تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در برخی از واحدهای صنعتی اتفاق افتاده که قطعی بدون برنامه‌ برق برای این واحدهای صنعتی مشکل ساز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر نیز اعلام کردند قطعی برق در برخی از واحدهایی که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده اتفاق می‌افتد ابراز کرد: این اقدام باعث متضرر شدن واحدهای بزرگ صنعتی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای باید براساس تفاهم‌نامه با سازمان صمت قطعی برق را به صورت هماهنگ شده انجام دهند.

آبی‌پور عنوان کرد: باید برنامه‌ریزیهای قطعی برق به صورت هدفمند باشد و زمان قطعی آن نیز به برخی از واحدهایی که احتمال آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد، اعلام شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر