logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۱۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
رئیس شورای وحدت استان زنجان:

مردم خواهان تغییر اساسی در مدیریت اجرایی کشور هستند

مردم-خواهان-تغییر-اساسی-در-مدیریت-اجرایی-کشور-هستند
رئیس شورای وحدت استان زنجان گفت: عدم مدیریت صحیح و دلسوزانه، شرایط و مشکلات کشور را به جایی رسانده که همه مردم، خواهان تغییر اساسی در مدیریت آلوده و وضعیتی هستند که نگرانی در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات هبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فراوان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اهمیت انتخابات آتی به این دلیل است که نظام مقدس جمهوری اسلامی علی‌رغم تمام مشکلاتی که هم با آن مواجه بوده و هم هست، توانسته مسیر صحیح خود را از نگاه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی در دنیا چنان با صلابت، پیش ببرد که همواره دشمنان را به حرکت‌های جدید برای مقابله با پیشرفت‌های خیره‌کننده، وادار کرده است.

وی با بیان اینکه چند عامل سبب عبور نظام جمهوری اسلامی از مشکلات و رسیدن به پیشرفت‌های متعدد شد، خاطرنشان کرد: این عوامل شامل انسجام و وحدت در بین مردم مسلمان، انقلابی و شیعه، رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در زمان امام خمینی(ره) و هم در زمان حضرت آیت‌اله خانه‌ای(مدّظلّه‌العالی) و همچنین پیروی مردم مسلمان ایرنا از آئین اسلام و حرکت مبتنی بر رضایت خداوند است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به اعتراف دوست و دشمن، چنان کشتی نظام را در دریای متلاطم کنونی، هدایت کرده می‌کند که دنیای استکبار با تمام ترفندها معترف است که رهبر ایران از یک درایت، هوش و ذکاوت خاصی برخوردار است که با وجود تمام مشکلات توانسته این کشتی را به ساحل امن هدایت کند.

 

*‌ مردم در انتخاب اعضای شورای شهر، دقت و حساسیت از خود نشان دهند

رئیس شورای وحدت استان زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: عملا مشاهده می‌شود که وظایف و جایگاه شوراها آنچنان که باید تبیین نشده که مردم در جریان ریز برنامه‌ها قرار گیرند.

وی اظهار داشت: متاسفانه انتخابات شوراهای شهر به سمتی رفته که طوایف، سرنوشت شهرها را رقم می‌زنند و آنچه که در سال‌های اخیر مشاهده شد شورای شهر موفق نبوده و خودش را نیافته است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: شرایط شورای شهر به‌گونه‌ای بوده که متاسفانه حتی اعضای شورا هم ندانسته‌اند که برای چه انتخاب شده‌اند و مردم نیز در انتخاب اعضای شورهای شهر، دقت و احساس مسئولیت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مردم و شهروندان انتظار می‌رود در انتخاب اعضای شورای شهر، خدا را در نظر بگیردن و احساس مسئولیت کنند، ابراز کرد: وقتی اعضای شورای شهر به درستی انتخاب شوند سبب تجلی خدمات، روشنایی شهر و دیار با این هزینه‌ها می‌شود و شهر از تلالو لازم برخوردار می‌شود. ضمن اینکه شورا نیز به اهداف خود مسلط می‌شود و امید و آرامش به شهر تغذیه می‌شود که متاسفانه در سال‌های اخیر مشاهده نشد.

رئیس شورای وجدت استان زنجان با اشاره به تایید صلاحیت داوطلبان شورهای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی و نظارت گفت: ای کاش هیات‌های اجرایی و نظارت، یک هدف را دنبال می‌کردند اما متاسفانه هیات‌های اجرایی معمولاً طرفدار حاکمیت فعلی بوده و در تایید صلاحیت‌ها بر مبنای خدمت به مردم، سختگیر نیستند اما هیات‌های نظارت، عملکرد آزادانه‌تری داشته و منافع مردم را بیشتر در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود هیات نظارت بتواند نیازهای شهر را تشخیص داده و افرادی که مناسب خدمت برای مردم هستند را تایید و به مردم معرفی کند، افزود: هنوز لیست نهایی تایید صلاحیت‌ها از سوی هیات نظارت اعلام نشده اما کمیته مشترکی توسط شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان تشکیل شده که شرایط داوطلبان انتخابات شورای شهر در انی کمیته بررسی می‌شود و امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم افراد مناسب را در قالب لیست واحد برای خدمت به مردم در پارلمان شهری معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه شورای وحدت و شورای ائتلاف، دغدغه دین و مردم را داشته و وابسته به هیچ گروه و نهادی نیستند، اظهار داشت: از شهورندان نیز انتظار می‌رود در انتخاب خود حساس باشند چرا که عدم حساسیت و احساس مسئولیت در انتخاب اعضای شورای شهر سبب ایجاد چنین شرایطی شد که اکنون مشاهده می‌کنیم.

 

*‌ مردم، خواهان تغییر اساسی در وضعیت موجود هستند

رئیس شورای وحدت استان زنجان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خرداد سال جاری گفت: ریاست‌جمهوری در بین قوای سه‌گانه، نمود و مسئولیت بیشتری داشته و تاثیر ان در سرنوشت کشور نیز بیشتر از قوه مقننه و قضائیه است.

وی با بیان اینکه انتظار به وجود آمدن دانت و اختلاس با این گستردگی در بدنه نظام را نداریم، خاطرنشان کرد: دلیل به وجود آمدن شرایط کنونی، عدم وجود نگاه پاک و مطالبه‌گرانه است.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: به همین دلیل، دولتمردان در انتخاب یار و همکار برای خودف دقت لازم را نکرده و بعضاً از افراد پاک‌دست، مثبت و مصمم به کار استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: میلیون‌ها تُن کالای مورد نیاز مردم در گمرک، معطل مانده در حالی که اگر مدیران، دلسوز مردم بودند این میزان کالا را در بندر، معطل نمی‌گذاشتند و این به مدیریت کشور برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی تصریح کرد: اشکالات موجود در مدیریت اجرایی کشور در نهایت منجر به کاهش بسیار ارزش پول ملی و افزایش بسیار زیاد گرانی شده و نگرانی و د غدغه مردم را در پی داشته است و به عبارت دیگر مردم می‌ترسند نظامی که برای حفظ آن هزینه کرده‌اند دچار مشکل شود.

رئیس شورای وحدت استان زنجان گفت: چرا باید مسئولی به خود حق دهد که تمام اقوام، دوستان و آشنایان خود را در ظاهر برای خدمت در کنار خود قرار دهد که از رانت‌های آنچنانی و امکانات فراوان کشور بهره‌مند شوند؟

وی با بیان اینکه مدیریت کلان کشور متاسفانه مشکل مرغ و سایر اقلام اساسی را نتوانست حل کند، اظهار داشت: وقتی افراد طمّاع و سودجود میلیون‌ها قطعه جوجه را نابود می‌کنند، هدفی دارند و سوال این است که چرا چشم مدیریت نتوانست آن را ببیند و مردم با مشکل تامین اقلام اساسی مواجه هستند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که مدیریت همراه با دغدغه و دلسوزی نیست، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری وظیفه دارد و باید تمام این حرکت‌ها را درست مدیریت کند و از افرادی در بدنه مدیریتی استفاده کند که پاک‌دست بوده و سودجو، طمّاع و دانت‌خوار نباشند.

وی تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح و دلسوزانه، شرایط و مشکلات کشور را به جایی رسانده که همه مردم، خواهان تغییر اساسی در مدیریت آلوده و وضعیتی هستند که نگرانی در جامعه ایجاد کرده است.

رئیس شورای وحدت استان زنجان با تاکید بر اینکه تغییر با مدیریت فعلی حاصل نمی‌شود، گفت: جالب اینجاست که مدیران فعلی کشور علی‌رغم اینکه همواره می‌گفتند اختیاراتی ندارند با طمع و ولع تمام دوباره برای تصدی پُست ریاست‌جمهوری و مدیریت اجرایی کشور ثبت‌نام کرده‌اند و این نشان می‌دهد که یا دروغ می‌گویند که اختیار ندارند و یا قصد خیانت دیگری برای مردم دارند.

وی با بیان اینکه مردم، هوشیار و رصدگر خوبی بوده و تشخیص درستی دارند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد آن خواهیم بود که مردم، فردی را انتخاب کنند که تغییری در مدیریت، نگرش‌ها و عملکردها داشته باشد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه شورای نگهبان به دنبال این است که فردی را برای تصدی پُست ریاست‌جمهوری تایید و احراز صلاحیت کند که برای مردم کار کند و از اعتقاد راسخ به نظام ولایی برخوردار باشد، افزود: افراد خوشنام زیادی از طیف اصولگرا برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند که در راس آن‌ها پاک‌دستی، درایت و روحیه خدمت به مردم در آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی در طول خدمت شایان خود برای نظام اسلامی برای مردم، روشن و محرز شده است.

وی تصریح کرد: آیت‌اله رئیسی در مدت حضور خود در قوه قضائیه، کارخانجات و واحدهای تولید معلق و تعطیل را از دست سودجویان و رانت‌خواران درآورده و به مردم بازگردانده که این کارها را دولت باید انجام می‌داد اما نکرد و اقدامات آیت‌اله رئیسی در این مدت، امیدوارکننده بوده است.

رئیس شورای وحدت استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم با انتخاب ایشان به عنوان رئیس‌جمهوری، شاهد تغییر در وضعیت فعلی و خدمت صادقانه به مردم باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر