logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۱۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار زنجان خبرداد

پیش‌بینی شرایط سخت برای تامین آب شرب روستاهای زنجان

پیش‌بینی-شرایط-سخت-برای-تامین-آب-شرب-روستاهای-زنجان-
فرماندار زنجان با بیان اینکه امسال زنجان به لحاظ منابع آبی شرایط خوبی ندارد گفت: برای تامین آب شرب روستاهای زنجان شرایط سختی را پیش‌بینی می‌کنیم.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به بررسی مشکل آب شرب روستاهای زنجان اظهار کرد: امسال شرایط سختی را در تامین آب شرب روستاهای زنجان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای آب‌رسانی سیار به روستاهایی که در تابستان با مشکل مقطعی آب شرب مواجه هستند از هم اکنون انجام می‌شود تصریح کرد: از همه امکانات شهرستان برای آب‌رسانی سیار به روستاهای زنجان استفاده می‌کنیم.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته نیز تعدادی از روستاهای استان زنجان با مشکل آب شرب مواجه بودند که آبرسانی سیار انجام شد بیان کرد: تعدادی از روستاها در مسیر زنجانرود هرساله با مشکل آب شرب مواجه می‌شوند.

وی با تاکید براینکه سال گذشته برخی از روستاها در طول ۲۴ ساعت تنها دو، سه ساعت آب داشتند، گفت: امسال پیش‌بینی کردیم تعداد روستاهایی که با مشکل آب مواجه می‌شوند افزایش می یابد.

عسگری با اشاره به اینکه امسال جزو سال‌های خشک و کم بارش بوده و منابع آبی به شدت کاهش یافته است ادامه داد: متاسفانه در روستاهای زنجان به ویژه افرادی که به صورت فصلی به روستاها می‌روند کمتر به الگوی مصرف منابع آبی توجه دارند.

وی ابراز کرد: مصرف آب در برخی از روستاها به‌شدت بالا است و از آب شرب در مصارف بخش کشاورزی و باغات استفاده می‌شود که این موضوع مشکل آب را در برخی از روستاها دو چندان کرده است.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: امسال براساس برنامه‌ریزی های انجام شده برای آب رسانی به روستاها از همه ظرفیت‌ دستگاه‌های اجرایی و سپاه استفاده خواهد شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر