logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۱۳۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 12 دقیقه ]
گزارش موج رسا از ادعای جریان لیبرال برای حل مشکلات کشور؛

عملکرد جریان لیبرال، غفلت از ظرفیت های بیکران داخلی را به همراه داشته است

عملکرد-جریان-لیبرال،-غفلت-از-ظرفیت-های-بیکران-داخلی-را-به-همراه-داشته-است
لیبرال، جریان غرب‌گرایی هستند که علی‌رغم اینکه بیش از 30 سال، تمام امکانات و اختیارات کشور در دست آن‌ها بوده اما متاسفانه همواره نگاه به بیرون از کشور و گفت‌وگو با بیگانگان برای حل مشکل داشته‌اند.

به گزارش موج رسا; لیبرال، جریانی است که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل دولت موقت، شکل گرفت و بنا به فرمایش امام خمینی(ره) ما در اعتماد به دولت موقت که جریان لیبرال بود، اشتباه کردیم چرا که این جریان به کمتر از سپردن کشور به دست آمریکا راضی نیستند.

جریان لیبرال و وابسته به غرب که در ایران بیشتر با عنوان «اصلاح‌طلب» شناخته می‌شوند، جریانی است که در طول 42 سال گذشته غیر از 8 سال در تمام عمر انقلاب، اداره امور کشور را بر عهده داشتند و متاسفانه سبب خسارت‌های مادی و معنوی به کشور شده و همواره چشم به بیرون از کشور دوخته‌اند و همین نگاه به بیرون سبب ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی، بیکاری، کاهش قدرت خرید مردم و تورم افسارگسیخته و گرانی بیش از حد شده و نارضایتی گسترده‌ای در جامعه ایجاد کرده است.

با توجه به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 خردادماه سال جاری، جریان لیبرال علی‌رغم اینکه همواره بر کشور، مدیریت کرده و بارها نیز اعلام کرده‌اند که اختیاراتی ندارند اما دوباره پا به عرصه و کارزار انتخابات گذاشته و مدعی خدمت به مردم و حل مشکلات هستند و حال، سوال این است که اگر اختیاراتی ندارید چرا نامزد انتخابات شده‌اید و اگر اختیارات داشتید چرا در این مدت، کاری نکردید؟!

نکته مهمی که در انتخابات آتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که فردی که در گذشته خود را اصولگرا (غیرلیبرال) می‌نامید امروز با حمایت همین جریان لیبرال و یا به عبارت دیگر اصلاح‌طلب وارد کارزار انتخابات شده و گرگی در لباس میش است که اگر هوشیاری و بصیرت در بین مردم نباشد می‌تواند ادامه‌دهنده مسیر و خط‌مشی دولت فعلی و جریان لیبرال باشد که این مهم نیاز به تبیین، تشریح و آگاهسازی جامعه دارد.

 

*‌ نماینده جریان لیبرال در ایران‌ بعد از پیروزی انقلاب چه گروه‌هایی هستند و لیبرال‌ها توسط چه طیف و گروهی حمایت می‌شوند؟

حمیدرضا اسماعیلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال گفت: برای شناخت جریان لیبرالیستی در دوره پس از پیروزی انقلاب به‌طور مشخص باید به نهضت آزادی اشاره کنیم. نهضت آزادی با رهبری مهندس مهدی بازرگان در دهه 1340 تاسیس شد و اولین دولت پس از انقلاب را به مدت 9 ماه تشکیل داد. از آن به بعد هم به عنوان یک اپوزیسیون داخل حکومت، اقدام به فعالیت کرد.

این نویسنده کتاب، ادامه داد: مهمترین اندیشمند و نظریه‌پرداز این تشکیلات، شخص مهندس بازرگان بود که در فرانسه تحصیل کرده و با اندیشه‌های لیبرالیستی و مدرنیستی در آنجا خو گرفته بود. او خود را وامدار حقوق و فلسفه سیاسی لیبرالیستی می‌دانست. همانطور که فلسفه لیبرالیسم، دور هسته آزادی پیچیده شده است در کانون اندیشه بازرگان هم ارزش آزادی بیش از هر ارزش اجتماعی دیگری به چشم می‌خورد.

اسماعیلی با بیان این که لیبرالیسم به معنای واقعی در میان جریان‌های سیاسی ایران مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: همانطور که بسیاری از گونه‌های فرهنگ غربی در ایران به صورت تقلیدی و نادرست مورد توجه قرار گرفت، لیبرالیسم هم به همین سرنوشت دچار شد. در حقیقت جریانی که به معنای واقعی به فلسفه لیبرالیسم پی برده و به آن متعهد باشد در میان هیچکدام از جریان‌ها مشاهده نمی‌شود حتی اگر در میان رجال و شخصیت‌های سیاسی بتوان فردی را متعهد به لیبرالیسم شناخت اما این قابل تعمیم به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نیست. در ایران پس از انقلاب، رجال سیاسی تلاش کرده‌اند لیبرالیسم را با آموزه‌های فلسفی توجیه و تشریح کنند در حالی که همین رویکرد با فلسفه لیبرالیسم در تضاد است.

 

*‌ اصلاحات، جریان مدعی لیبرالیسم است

نویسنده مجموعه «ایدئولوژی اصلاحات» ادامه داد: پس از نهضت آزادی، جریانی که مدعی لیبرالیسم بود، جریان اصلاحات بود. اصلاح‌طلبان گروه‌های چپ رادیکال دهه 1360 بودند که در تجدیدنظرهای سیاسی خود در اواخر همان دهه به سوی اندیشه راست و لیبرالیستی تمایل نشان دادند. آن‌ها تحت تعالیم عبدالکریم سروش و با عذرخواهی از بازرگان پس از درگذشت او مسیر لیبرال شدن خود را هموار کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تکاپوی این جریان در دهه 70 افزود: با کسب قدرت توسط این جریان در سال 1376 آن‌ها خود را نولیبرالیست‌هایی معرفی کردند که اکنون به قدرت برگشته‌اند و تلاش دارند با اندیشه لیبرالیسم نو، جامعه و حکومت و دین را تغییر بدهند.

وی گفت: در این دوره، فضای رسانه‌ای و مکتوب کشور پر از مفاهیم لیبرالیستی شد و لیبرالیسم، تقدیس شد. با این حال، این جبهه نامتجانس بود و از هر تفکری در آن پیدا می‌شد ولی از همه مهمتر این بود که جبهه اصلاحات که تلاش داشت خود را لیبرالیست معرفی کند، لیبرالیست‌های حقیقی نبودند و در تقلیدی سطحی از لیبرالیسم تنها ادای آن را درمی‌آوردند. ماهیت این جریان در حقیقت نومحافظه کارانه بود که تفاوت زیادی با لیبرالیسم دارد.

 

*‌ نگاه جریان لیبرال به بیرون سبب غفلت از فرصت و ظرفیت‌های بی‌کران داخلی شده است

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: نگاه تو به مسئولیت، نگاه امانت باشد و نه طعمه‌ای برای چپاولگری.

وی گفت: متاسفانه عده‌ای که نگاه آن‌ها مطابقت با نگاه‌های اسلامی ندارد همواره در صدد تصدی مسئولیت‌ها بوده و هستند و مسئولیت‌هایی که امانت هستند و باید به اهلش سپرده شوند در دست اشخاص دیگری قرار می‌گیرد.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: در کشورمان در طول چند دهه گذشته شاهد بودیم کسانی که نگاه‌های آن‌ها با نگاه‌های مطلوب در پیشرفت کشور همخوانی نداشته و به جای تکیه بر توان و ظرفیت‌های درونی، نگاه‌شان معطوف به بیرون و خارج از مرزها است، متصدی مسئولیت‌ها بوده‌اند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این افراد، کسانی هستند که راه حل مشکلات و مسائل کشور را به گفت‌وگو با آمریکا گره زده‌اند و در نتیجه از هزاران فرصت و ظرفیت‌های بیکران داخلی، غافل شده‌اند، افزود: این‌ها متاسفانه باز هم مسئولیت را رها نمی‌کنند و این به دلیل این است که یا منافعی در این کار دارند و یا هنوز از شکست‌های پی‌درپی گذشته، عبرت نگرفته‌اند.

وی گفت: وظیفه مردم در چنین شرایطی این است که اوضاع را با چشم باز، رصد کرده و ببینند که آیا در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری باز هم می‌خواهند وضعیت گذشته، تکرار شود یا به دنبال تغییر هستند.

آیت‌اله دولابی اظهار داشت: کسانی که مسئولیت‌های اجرایی سنگینی در 8 سال گذشته و یا قبل از آن در کشور داشتند و نگاه‌شان همان نگاه حل مسائل و مشکلات با تکیه و توجه به بیرون است، سال‌هاست که امتحان‌شان را پس داده‌اند.

وی با بیان اینکه شکست‌های پی‌درپی در عرصه‌های دیپلماسی، نتیجه همین نگاه بوده است، تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که در انتخابات پیش رو اینگونه اشخاص را کنار بگذارند و کسانی که با نگاه جدید و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به دنبال حل مسائل و مشکلات هستند را بر سر کار بیاورند.

 

*‌ عملکرد جریان لیبرال، نتیجه‌ای جز دردسر و نکبت نداشته است

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه سلسله جریان لیبرال که با عنوان «دوم خردادی» هم شناخته می‌شوند تا امروز ادامه دارد، گفت: این جریان، ادعاهای بسیار سطح بالایی دارند اما نتیجه ادعا و عملکردشان برای کشورمان که انقلاب کرده و مردمی بسیار وفادار، مومن و دلسوزی دارد، چیزی جز دردسر و نکبت نتوانسته ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این جریان به دلیل نداشتن تقوا خداترس نبودن، برای خدا کار نکرده‌اند و فقط برای خودشان و گروه‌شان، عملکردی تنظیم کرده‌اند، اظهار داشت: خدا نیز بر سرشان زد و نتیجه عملکردشان برای مردم، چیزی جز ناراحتی و اعصاب‌خُردکنی به بار نیاورد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه جریان لیبرال خیلی پُررو تشریف دارند، خاطرنشان کرد: وقتی هم در گذشته و هم اکنون از مدیران این جریان می‌خواستیم و می‌خواهیم که چرا کار نمی‌کنید؟ چرا این همه نابسامانی ایجاد شده؟ متاسفانه بعضی مواقع با صراحت بیان می‌کنند که ما اختیار نداریم و دست ما نیست!!!

وی با بیان اینکه مردم، یک سوال بسیار ساده باید از این افراد بکنند، افزود: سوال این است که اگر هیچ چیزی در دست شما نیست و بی‌اختیارید و کسان دیگری، حرکت را رقم می‌زنند پس چرا با این حرص و ولع در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردید؟

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی از این جریان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند، خطاب به جریان لیبرال ادامه داد: این نشان می‌دهد که شما دروغ می‌گویید و به دنبال پر کردن جیب خود و اطرافیان‌تان هستید و عملکردتان نشان داد که اطرافیان‌تان چه رانت‌هایی از طریق شما در این مملکت به جیب زدند و الان هم در زندان تشریف دارند.

وی گفت: آقای مدیر و آقای معاون! اگر راست می‌گویید پس چرا اجازه دادید برادران‌تان این همه خیانت به این کشور بکنند؟ و مردم این‌ها را می‌بینند و فراموش نمی‌کنند.

 

*‌ هم اختیار ندارند و هم نامزد انتخابات می‌شوند!

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه خاطره بسیار بدی از جریان لیبرال داریم، گفت: این‌ها خودشان هم نمی‌دانند چه کار باید بکنند زیرا از طرفی، اعتراف می‌کنند مردم مشکل دارند، از طرفی می‌گویند ما اختیار نداریم، از طرفی با حرص و ولع در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و از طرفی هم اشک تمساح می‌ریزند که این برای مردم جای سوال دارد.

وی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: شما که 8 سال در این کشور حداقل در محدوده خودت، اختیارات تام داشتی چرا اشک تمساح می‌ریزی؟ چرا کار نکردی و امروز هم با پُررویی تمام باز هم آمده‌ای و برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌ای؟ اگر توان داشتی چرا به کار نبستی و اگر توان نداری چرا به کارزار انتخابات آمده‌ای؟

 

*‌ انتخابات پیش رو عامل تغییر وضعیت کشور خواهد بود

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: جریان لیبرال توانسته‌اند تمام امکانات را به نفع خودشان از بیت‌المال و حق مردم به جیب بزنند و مردم را خون دل بکنند.

وی ابراز کرد: این افراد، جز این کاری برای کشور نکرده‌اند با پُررویی تمام، دَم از حزب ناسیونالیستی هم می‌زنند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه یک انتخاب بسیار سرنوشت‌ساز و عامل تغییر در پیش رو داریم که وضعیت موجود باید تغییر پیدا کند، اظهار داشت: ما خواهان تغییر هستیم چرا که این وضعیت، بلا بر سر مردم آورده و باید تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: وقتی می‌بینیم انسان‌های راست‌قامت، دلسوز، با سابقه درخشان و با حرکت خستگی‌ناپذیر در صحنه انتخابات حاضر شده‌اند، قطعاً خواهیم توانست با انتخاب چنین انسان‌های مصمم و خستگی‌ناپذیر، تغییرات جدی و اساسی در ایران ایجاد کرده و کشور را دوباره آنچنان بسازیم که مردم، انتظارش را دارند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه در انتظار آن روز هستیم که همه مردم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: چون ایران و نظام را دوست داریم و به سرنوشت‌مان علاقه‌مند هستیم با فاکتورها و معیارهای مذکور در پای صندوق‌های رای حاضر شده و چشم دشمن داخلی و خارجی را هم کور خواهیم کرد.

 

*‌ تلاش لیبرال‌های اصلاح‌طلب، کنار گذاشتن اسلام راستین است

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نیز چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ تصریح کرد: آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هم در قبل از انقلاب و هم بعد از آن لیبرال‌ها که عنوان «اصلاح‌طلب» را یدک می‌کشند (البته من به آن‌ها تصمیم‌طلب می‌گویم)، تمام تلاش‌شان این است که در گام نخست، اسلام راستین را کنار زده و اسلام کاملا ساخته و پرداخته بیگانگان را در ایران حاکم کنند.

وی با بیان اینکه تلاش لیبرال‌ها در گام دوم این است که سیاست ملی‌گرایانه را در کشور گسترش دهند، افزود: بیشترین تحریف‌ها از این‌ها ریشه و نشات می‌گیرد که چه به صورت جوّسازی و چه به صورت آثار کتبی و چه در فضای مجازی و تبلیغاتی که راه می‌اندازند تا ملت ایران و نسل جوان ما را از آرمان‌های انقلاب و شیوه‌های پیروزی انقلاب، دور سازند و نگذارند که راه امام(ره)، انقلاب اسلامی و رهبری در جامعه حاکم باشد که باید توده‌ها را از هرگونه انحراف باز بداریم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: تمام تلاش لیبرال‌ها بر این است که شرایط را به‌گونه‌ای جلوه دهند که گویی اسلام و رهبری امام خمینی(ره) نبود که انقلاب را به پیروزی رساند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار داشت: این‌ها می‌خواهند پای بیگانگان را وسط بکشند و لذا تحریف‌هایی را انجام می‌دهند که به نظرم انسان‌های آگاه باید این خیانت‌ها و تحریف‌گری‌ها را برملا کرده و اجازه ندهند که این وضع ادامه پیدا کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر