logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۱۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان:

اسرائیل یک پادگان تروریستی علیه ملتهای مسلمان است

اسرائیل-یک-پادگان-تروریستی-علیه-ملتهای-مسلمان-است
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با اشاره به جنایات تروریست ها گفت: اسرائیل یک پادگان تروریستی علیه ملتهای مسلمان است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جواد جعفری امروز در اجتماع خودجوش طلاب و اعضای هیات‌های مذهبی زنجان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: صهیونیست‌ها فلسطین غصب‌شده را از روز اول به یک پایگاه تروریسم تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه اسرائیل نه یک کشور بلکه یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های مسلمان است، خاطرنشان کرد: مبارزه با این رژیم سفاک، مبارزه با ظالم و مبارزه با تروریسم بوده و وظیفه همگانی است.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه به حول و قوه الهی و با مژده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این راه مقاومت و پیروزی به بهترین وجه ادامه پیدا کرده است، افزود: به تعبیر ایشان، امروز موازنه قوا به نفع دنیای اسلام تغییر یافته و حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در اروپا و آمریکا، ضعف‌ها و اختلالات عمیق ساختاری، مدیریتی و اخلاقی، غربی‌ها را در برابر جهان، عریان کرده است.

وی ادامه داد: در سوی دیگر، رشد نیروهای مقاومت در حساس‌ترین مناطق اسلامی، رشد توانایی‌های دفاعی و هجومی، رشد خودآگاهی، انگیزه و امید در ملت‌های مسلمان، رشد گرایش به شعارهای اسلامی و قرآنی، رشد علمی، استقلال‌طلبی و خوداکتفایی در ملت‌ها نشانه‌های مبارکی است که آینده بهتر را نوید می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: مساله مبارزه و دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار هم پایگاه قرآنی دارد، هم پایگاه انسانی دارد و موضع غریزه حیوانی دارد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول که مبارزه قرآنی است، خداوند در قرآن می فرماید: اگر شما اعتقاد به خداوند دارید و جهان آخرت و آموزه‌های دینی را قبول دارید چه شده که در راه الهی مبارزه نمی کنید؟

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه مبارزه با ظالم در آموزه‌های دینی در آیات متعددی بیان شده است، تصریح کرد: بارها در قرآن بیان شده که متجاوزان را از سرزمین خود بیرون کنید.

وی خاطرنشان کرد: این حکمی است که خداوند در مرحله اول برای مومنان و مسلمانان قرار داده است.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: در مرحله بعدی آمده که اگر کسی خدا و پیامبر را قبول ندارد و تعصب مذهبی ندارد، خداوند آن‌ها را به روحیه انسانی و وجدان بیدار انسانی فرا می‌خواند و می‌فرماید: اگر برای خدا نمی‌جنگید، برای مردان، زنان، کودکان و مستضعفان که مورد ظلم واقع شده‌اند، مبارزه کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان اظهار داشت: تصاویر جنایات صهیونیستی‌ها هر انسان باوجدانی را به خون دل وادار می‌کند که قرآن می‌فرماید اگر ایمان ندارید به خاطر انسانیت مبارزه کنید.

وی با بیان اینکه حتی اگر کسی وجدان انسانی و انسانیت هم نداشته باشد و غریزه حیوانی داشته باشد به عنوان یک حیوان اگر چیزی به او تهاجم کند، مبارزه و از خود دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: این نوع مبارزه، یک غریزه‌ای است پس چطور می‌شود که برخی انسان‌ها حتی به تعبیر قرآن کریم از حیوانات هم پَست‌ترند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: آمریکای جنایتکار از آن سر دنیا به بهانه امنیت خود به منطقه ما لشکرکشی می‌کند و مانند یک حیوان از امنیت خود دفاع می‌کند اما برخی‌ها که ادعای اسلام و مسلمانی دارند به قدر یک حیوان هم اقدامی ندارند و این‌ها از حیوان هم پَست‌ترند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان با بیان اینکه اهمیت مساله‌ای که اکنون با آن در مواجهه هستیم، دفاع و مقاومت است، گفت: مقاومت در برابر کفار، مهاجمان و کسانی که به تمامیت ارضی و اعتقادات مسلمانان هجوم و حمله کرده‌اند، مساله بسیار مهمی است اما متاسفانه برخی با خط حتریف برای تئوریزه کردن تسلیم در برابر استکبار، تمام تلاش خودشان را می‌کنند.

وی اظهار داشت: این‌ها عربستان که گاو شیرده آمریکا است را نمونه موفق دیپلماسی در دنیا مطرح می‌کنند و سوال اینجاست که این‌ها به دنبال چه اهدافی هستند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه حیات طیبه و اقتدار کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران، مایه فداکاری‌های مردان میدان است، گفت: مطرح‌کنندگان دوگانه بین میدان و دیپلماسی در برابر استکبار جهانی، سُستی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد به دنبال تئوریزه کردن روحیه تسلیم در برابر استکبار جهانی هستند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: کسانی که دوگانه میان سلامت و وظایف الهی و اجتماعی را ایجاد می‌کنند و مردم غیور را از ابراز احساسات و انزجار از مستکبرین و متجاوزان بر حذر می‌دارند و اجازه نمی‌دهند امت اسلامی برای اعلام حمایت از کسانی که مظلومانه در گوشه‌گوشه دنیا قتل عام می‌شوند در مقابل این‌ها بایستند، چه جوابی در برابر خدا خواهند داشت؟!

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان افزود: کسانی که مساله تسلیم در برابر استکبار و کنار آمدن با کفار به هر طریق را تئوریزه می‌کنند، کسانی هستند که در برابر استکبار، سُستی کرده و زمینه آمدن استکبار را فراهم می‌کنند که وظیفه همه ما مقابله با آن‌ها است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر