logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۱۳۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان خبر داد؛

اتصال 242 متقاضی طرح مشاغل خانگی به بازار فروش در زنجان

اتصال-242-متقاضی-طرح-مشاغل-خانگی-به-بازار-فروش-در-زنجان
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: تاکنون 242 نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان زنجان به بازار فروش، متصل شدند.

به گزارش موج رسا; کامران جعفری اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های اشتغال حمایتی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و به‌ منظور کمک به رونق اقتصادی خانوارها و تبیین و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در ۳۱ استان و به تبع آن در زنجان در حال اجرا است.

وی افزود: اجرای این طرح در 3 فاز پیش‌بینی شده که فاز اول، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با بِرندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

این مسئول ادامه داد: پایین بودن هزینه راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، کاهش هزینه رفت و آمد و اجاره‌بهای محل کار، امکان رسیدگی به چند شغل به طور همزمان، استفاده از بازارهای فروش اینترنتی برای اتصال به بازار و بهره‌وری و بازدهی سریع از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اتصال متقاضیان مشاغل خانگی به بازار در زنجان تصریح کرد: تاکنون 242 متقاضی از حوزه‌های قالیبافی، بافنده تابلو فرش، گلیم‌بافی، خیاطی، قلمزنی و ملیله‌سازی با همکاری پیشران‌ها برای فروش محصولات به بازار، متصل شدند و این روند برای دیگر رسته‌ها و متقاضیان نیز ادامه دارد.

جعفری با بیان اینکه برای معرفی محصولات تولیدی در مشاغل خانگی باید بِرندسازی انجام شود، خاطرنشان کرد: بِرندسازی محصولات موجب شناخته شدن آن و در نتیجه جلب مشتری می‌شود و اجرای طرح مشاغل خانگی برای حل مشکلاتی مانند اتصال به بازار موثر است.//آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر