logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۱۳۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

بستری ۳۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان زنجان

بستری-۳۶۴-بیمار-کرونایی-در-بیمارستان‌های-استان-زنجان-
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش بسترهای بیماران کرونایی از ۹۰۰ نفر به ۳۶۴ نفر گفت: باید مراقب باشیم چون احتمال بازگشت دوباره شیب تند مبتلایان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی سه شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون گروه های سنی در استان زنجان به صورت مستمر انجام می شود اظهار کرد: امیدواریم که تا پایان خردادماه بتوانیم گروه های سنی ۶۰ سال را در استان زنجان واکسینه کنیم.

وی تعداد گروههای سنی ۸۰ سال استان زنجان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد حدود ۱۲ هزار و ۵۴۷ نفر در استان زنجان واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حدود ۷۱ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال در استان زنجان واکسینه شدند بیان کرد: واکسیناسیون جمعیت سنی بین ۷۵ تا ۷۹ سال در استان زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۸۸۰ نفر از جمعیت استان زنجان در بین گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال هستند عنوان کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۴۵۰نفر واکسینه شدند.

صائینی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان زنجان ۷۰ درصد است اظهار داشت: بسیاری از مردم پروتکل های بهداشتی را نادیده می‌گیرند باید رعایت پروتکل های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد تا بتوانیم در مقابله با کرونا به نتیجه خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در استان زنجان روند نزولی به خود گرفته است اما سرعت کاهش تعداد مبتلایان پایین است گفت: در پیک چهارم شیوع بیماری کرونا به حدی رسیده بود که نزدیک به ۹۰۰ تخت بیمارستانی اشغال شده بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اينکه میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی به ۳۶۴ تخت کاهش یافته است افزود: احتمال بازگشت به وضعیت پیک افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد چرا که در برخی از استانها این اتفاق افتاد.

اعمال قانون حدود ۷۰۰ خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان

مرتضی عباسی در  ادامه این جلسه اظهار کرد: محدودیت‌های کرونا توسط نیروی انتظامی اعمال می‌شود و فرهنگ اعمال محدودیت ها در بین مردم جا افتاده و مردم نسبت به گذشته همکاری خوبی با پلیس راهنمایی و رانندگی دارند.

وی با بیان اينکه ممنوعیت ورود خودروها به داخل شهر زنجان همچنان اعمال می شود تاکید کرد: روزانه ۹۰۰ خودرو عودت داده شده و همچنین ۲۱۶ مورد خودرو  نیز اعمال قانون می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه از سیستم هوشمند برای محدودیت ها استفاده می شود گفت: نیروی انتظامی اهتمام خود را در جهت اجرای مصوبات ستاد کرونا به کار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان زنجان بیان کرد: روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ خودروی فاقد مجوز در محورهای مواصلاتی استان زنجان اعمال قانون می‌شوند و میزان جریمه‌ها نیز یک میلیون تومان تعیین شده است.

عباسی با اشاره به اجرای طرح برخورد با پلاک مخدوش در محورهای مواصلاتی استان زنجان افزود: مخدوش کردن پلاک خودرو تخلف محسوب شده و با خاطیان آن برخورد می شود.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از رانندگان برای فرار از محدودیت‌های کرونایی نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو خود اقدام می‌کنند اما متاسفانه برخی‌ مرتکب این تخلفات می‌شوند ابراز کرد: روزانه به طور متوسط ۱۵ تا ۱۶ خودروی پلاک مخدوش توقیف و به پارکینگ هدایت می شوند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه ۲۷۰۰ خودرو در تعطیلات عید فطر که قصد خروج از استان زنجان را داشتند اعمال قانون شدند خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان زنجان در اعمال محدودیت‌های کرونایی جزو استان‌های برتر کشور است.

وی با اشاره به پلمب واحدهای صنفی متخلف در استان زنجان گفت: ۸۲۱ واحد متخلف صنفی با محوریت پلیس پلمب شده است.

عباس بابایی معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سپاه استان زنجان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات مقابله با شیوع کرونا را انجام می‌دهد اظهار کرد: سپاه استان زنجان چهار مرکز را در زنجان برای واکسیناسیون آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال آماده سازی سالن ورزشی امام علی(ع) واقع در سه راه امجدیه برای واکسیناسیون هستیم افزود: از ظرفیت‌های بسیج در خصوص مقابله با شیوع کرونا استفاده می‌شود و انتظار داریم سایر ادارات نیز در تسهیلگری فعالیت‌های بسیج در سطح استان همکاری لازم را داشته باشند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر