logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۱۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

پروانه فعالیت موزه کارخانه کبریت زنجان در هفته میراث فرهنگی اعطا می‌شود

پروانه-فعالیت-موزه-کارخانه-کبریت-زنجان-در-هفته-میراث-فرهنگی-اعطا-می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پروانه فعالیت موزه کارخانه کبریت به مجموعه شهرداری زنجان در این هفته اعطا می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک آغاز هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: 28 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی محسوب می‌شود که تا سوم خرداد برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در طول این هفته از حافظان و فعالان میراث فرهنگی که در حفظ، حراست و نگهداری میراث ناملموس، طبیعی، محوطه‌های باستانی و مرمت ابنیه تاریخی، فعالیت دارند، با احدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل می‌شود.

این مسئول از اعطای مجوزهای مجموعه‌داری و موزه‎های خصوصی همزمان با هفته میراث فرهنگی خبرداد و گفت: پروانه فعالیت موزه کارخانه کبریت به مجموعه شهرداری زنجان در این هفته اعطا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: فردا به مناسبت هفته میراث فرهنگی از آثار ثبت شده، کارگاه‌های مرمت، اشیای فرهنگی و تاریخی مرمت شده استان، رونمایی می‌شود.

ارجمند با اشاره به فعالیت 5 موزه در استان زنجان، گفت: موزه باستان شناسی مردان نمکی که به عنوان عجیب‌ترین مردان نمکی جهان محسوب می شود که امسال کار پاکسازی مردان نمکی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال کارگاه و بانک موزه مردم شناسی زنجان راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: در موزه رختشویخانه نیز آداب و رسوم مردم بومی استان به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در موزه صنایع دستی زنجان واقع در عمارت تاریخی دارایی، آثار شاخص صنعتگران مسگری، چاقو سازی، ملیله، چارق و انگشتر سازی به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به نمایش اشیای مکشوفه در طول حفاری‌ها در موزه باستان شناسی گنبد سلطانیه، ادامه داد: موزه باستان شناسی ابهر در بقعه پیر احمد زهرنوش نیز نمایشگاهی از کاوش‌های باستان شناسی و اشیای اعطا شده به موزه است.

ارجمند بیان داشت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا، موزه‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی تعطیل هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر