logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۲۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان زنجان راه‌اندازی شد

-۱۱-مرکز-تجمیعی-واکسیناسیون-در-استان-زنجان-راه‌اندازی-شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان: تاکنون ۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان زنجان راه‌اندازی شده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: محموله واکسن جدیدی دیروز وارد کشور شده است که استان زنجان نیز بر اساس سهمیه مشخص شد محموله جدید را برای توزیع در استان‌های شمالغرب کشور تحویل گرفته است.

وی با بیان اینکه محموله جدید در بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، خوی، سراب،قزوین،اردبیل و مراغه توزیع می‌شود، افزود: پس از کسب بارکدها، به سرعت واکسیناسیون گروه‌های سنی اعلام شده انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: فاز اجرایی واکسیناسیون  گروه سنی بالای ۷۵ سال آغاز و پس از آن گروه‌های سنی دیگری واکسن دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان زنجان، گفت: در حال حاضر چهار شهرستان زنجان،خرم‌دره، خدابنده و ابهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند.

صائینی در خصوص چگونگی واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال، بیان داشت: افرادی که دارای پرونده الکترونیکی هستند از طریق تماس با آنها برای واکسیناسیون دعوت می‌شوند اما افرادی که می‌خواهند زودتر واکسن دریافت کنند،می‌توانند به نزدیکترین مرکز و پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنند.

وی در خصوص انتخاب حسینیه اعظم زنجان به عنوان مرکز تجمیعی تزریق واکسن، گفت: این موضوع در دست بررسی است و با توجه به شرایط در این خصوص تصمیم‌گیری شده و یا محل دیگری جایگزین می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر فعالیت مراکز و خانه‌های بهداشت در خصوص واکسیناسیون  قرار است ۳۰ مرکز تجمیعی در استان راه‌اندازی شود که تا کنون ۱۱ مرکز راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: مرکز سیار خودرویی تزریق واکسن در منطقه گاوازنگ کمک بسیاری به انجام واکسیناسیون کرده است که امیدواریم این مرکز در سایر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر