logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۱۲۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

توجه ویژه جهاد کشاورزی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی در استان زنجان

توجه-ویژه-جهاد-کشاورزی-به-سرمایه‌گذاری-در-حوزه-صنایع-تبدیلی-در-استان-زنجان-
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی در استان زنجان گفت: جهادکشاورزی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی در استان زنجان توجهی ویژه دارد و از سرمایه گذاران این حوزه حمایت می‌کند.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی زنجان افزایش یافته است، اظهار کرد: توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی که باعث کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات و در نتیجه افزایش امنیت غذایی جامعه می‌شود به میزان بیش از یک میلیون و 282 هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سال‌های اخیر جهاد کشاورزی حول محور تولید ملی و تقویت اقتصاد ملی با نظر به اهمیت امنیت غذایی و ارتباط آن با امنیت ملی و استقلال و اقتدار کشور بوده است، ابراز کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی موجب افزایش توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی استان زنجان شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از دیگر اقدامات شاخص در راستای توسعه بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان می‌توان به صدور پروانه بهره‌برداری برای طر‌ح‌های جدید یا طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی قبلی اشاره کرد، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر 4 هزار و 344 میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 510 نفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته توان جذب ماده خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی به میزان بیش از یک میلیون و 282 هزار تن افزایش یافته است، گفت: این اقدام منجر به کاهش ضایعات ماده خام کشاورزی بیش از 128 هزار تن شده است.

تاراسی به اشاره به توزیع سم برای کشاورزان بیان کرد: سم مورد نیاز کشاورزان با وجود اینکه قیمت آن نسبت به سال‌های گذشته زیاد بود اما تامین شد و حدود ۱۹۵ تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کنترل آفات در اراضی کشاورزی استان زنجان در اولویت قرار دارد تاکید کرد: کنترل آفات در ۱۵ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه با آفات در مزارع کشاورزی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ابراز کرد: سال گذشته مبارزه با آفات در ۵ هزارو ۸۰۰ هکتار انجام شد که امسال میزان افزایش سطح حدود بیش از ۱۵۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به سم پاشی گندمزارهای استان زنجان عنوان کرد: امسال با وجود گرانی و مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه بودند مبارزه با آفات در 29 هزار هکتار انجام شد.

تاراسی با تاکید براینکه امسال در مبارزه با سن مادر گندم اقدامات خوبی انجام شد اظهار کرد: امسال با ارائه تسهیلات 100 میلیارد ریالی تحت عنوان سرمایه در گردش از گندمکاران حمایت می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر