logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۱۲۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با موج رسا:

مطالبه‌گری در کنار تشکیل دولت انقلابی ضروری است/ وضعیتی بدتر از دولت روحانی در صورت انتخاب لاریجانی به وجود می‌آید

مطالبه‌گری-در-کنار-تشکیل-دولت-انقلابی-ضروری-است-وضعیتی-بدتر-از-دولت-روحانی-در-صورت-انتخاب-لاریجانی-به-وجود-می‌آید
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: صِرف تشکیل دولت انقلابی، کفایت نمی‌کند بلکه مطالبه‌گری از دولت از بدو انتخابات از دولت آینده آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هر نامزدی برای ریاست‌جمهوری انتخاب شود باید منافع مردم را هر جهت و هر منظر، پیگیری کرده و بتواند منافع ملت در ابعاد مختلف را محقق کند.

وی با بیان اینکه با هیچ نامزدی، تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: همسویی سیاسی مجلس با دولت باعث نخواهد شد که در خصوص منافع مردم، دچار نِسیان شویم.

حجت‌الاسلام باقری افزود: به لطف خداوند، مجلس انقلابی شکل گرفته و امید و آرزوی ما نیز این است که دولت انقلابی نیز به همین منوال شکل بگیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صِرف تشکیل دولت انقلابی، کفایت نمی‌کند، گفت: مطالبه ما از بدو شروع انتخابات از دولت آینده این است که خدمت در خور شان برای مردم ایران داشته باشد و طبیعی است که این مهم با با تشکیل دولت انقلابی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکیل دولت انقلابی با اجماع مردم و نیروهای انقلاب بر یک گزینه و جلوگیری از تشتت آرا خواهد بود که امیدواریم این اجماع با ورود و حضور آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی، حاصل شود.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه همه موظف به کمک به آیت‌اله رئیسی و همچنین موظف به مطالبه‌گری هستند، تصریح کرد: صِرف تشکیل دولت انقلابی نمی‌تواند منافع را مردم را تامین کند بلکه باید تلاش عینی و عملی و یک خروجی ملموس برای مردم داشته باشد.

 

*‌ معدل عملکرد لاریجانی در مجلس شورای اسلامی، قابل قبول نیست

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارنامه عملکرد علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان خوب نبود، گفت: این به این معنی نیست که اتفاقات خوب دوران ریاست وی در مجلس را انکار کنیم چرا که طبیعی است اگر فردی فاقد هرگونه صلاحیت و خدمتی باشد، مطلقاً نمی‌توانست به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شود پس محسناتی هم داشته است.

وی افزود: اما در مجموع، معدل عملکرد لاریجانی در مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان برای مردم، خوب نبود و نتیجه خوبی از عملکرد ایشان ندیدیم.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه فاصله داشتن تفکر مبنایی لاریجانی با تفکر انقلابی و مکتب شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی، دلیل عملکرد غیرقابل قبول وی در مجلس بود، تصریح کرد: لذا طبیعی است که در صورت انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس‌جهوری نه تنها دولت روحانی را ادامه خواهد داد بلکه شاید دولتی به مراتب بدتر از دولت روحانی را شکل دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اینطور نیست که بعضی‌ها فکر کنند که اگر لاریجانی وارد صحنه انتخابات شده، محسناتی دارد که در روحانی نیست و یا به عبارت دیگر، معایب روحانی را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چه بسا با انتخاب لاریجانی، شرایط بدتر از این هم می‌شود، اظهار داشت: هیچ سندی وجود ندارد که بگوییم اگر لاریجانی رئیس‌جمهوری شود، وضعیت از زمان روحانی بهتر خواهد شد و برآورد شخصی بنده این است که قطعاً بدتر خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر