logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

کیفیت پروژه‌های مسکن ملی غرب زنجان بیشتر از شرق خواهد بود

کیفیت-پروژه‌های-مسکن-ملی-غرب-زنجان-بیشتر-از-شرق-خواهد-بود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: متقاضیان مسکن ملی، تمایل بیشتری به پروژه‌های شرق شهر زنجان دارند در حالی که کیفیت پروژه‌های غرب زنجان نه تنها کمتر نیست بلکه در برخی آیتم‌ها بیشتر از پروژه‌های شرق خواهد بود.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در پاسخ به اینکه متولیان مسکن ملی به پروژه‌های شرق زنجان بیشتر از غرب، بها می‌دهند، اظهار داشت: اینطور نیست و متولیان بها نمی‌دهند بلکه این متقاضیان هستند که تمایل و بهای بیشتری به پروژه‌های شرق زنجان نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: متولیان ساخت مسکن ملی به دنبال اجرای پروژه‌هایی در غرب شهر زنجان هستند که زیرساخت‌های مناسب، فضاهای عمومی و طراحی بهتری داشته باشند تا اگر یک نامتقارنی در شرق و غرب وجود داشته باشد نیز از این راه، جبران شود.

سلطانی تصریح کرد: پروژه‌هایی که در غرب شهر زنجان اجرا خواهند شد از نظر کیفی نه تنها کمتر از شرق نخواهند بود چه بسا در برخی آیتم‌ها و فاکتورها بهتر از پروژه‌های شرق خواهند بود.

وی افزود: این مسیری است که متولیان طرح اقدام ملی مسکن در پیش دارند اما آنچه که مردم ترجیح می‌دهند ممکن است متفاوت باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در خصوص دلایل کُندی اجرای پروژه‌های غرب نسبت به شرق زنجان گفت: کُندی پیشرفت پروژه‌های غرب به این دلیل است که زمین‌های شرق زنجان، آماده‌تر و فراهم‌تر بودند.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز پروژه‌های غرب زنجان به تدریج، اختصاص پیدا کرده و به لیست پروژه‌ها اضافه شده‌اند، اظهار داشت: برخی از این زمین‌ها در اختیار دولت نبودند و دولت این زمین‌ها را به مرور خریداری کرده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: بنابراین طبیعی است که پروژه‌های شرق زنجان از نظر زمانی، جلوتر از غرب باشند ضمن اینکه قرعه‌کشی پروژه‌ها نیز از شرق آغاز شده است.

 

*‌ موعد تحویل پروژه‌های مسکن ملی، یک فرآیند تدریجی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در پاسخ به اینکه آیا واحدهای مسکن ملی طی 2 سال، تحویل داده می‌شوند، گفت: موعد تحویل پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، یک فرآیند تدریجی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بر این است که اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در نیمه دوم سال 99 تحویل داده شوند، اظهار داشت: تحویل تمام واحدها در یک فرآیند تدریجی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان گفت آخرین واحدها در چه زمانی تحویل داده خواهند شد.

سلطانی با بیان اینکه طرح مسکن مهر نیز مانند مسکن ملی بود، خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت‌نام مسکن مهر از سال‌های 88 و 89 و اجرای پروژه‌های نیز 2 سال بعد از آن آغاز شد اما تحویل برخی واحدها حتی تا سال 96 هم طول کشید.

وی ابراز کرد: تحویل واحدها به این بستگی دارد که کدام پروژه‌ها چه زمانی آغاز و چه زمانی به اتمام برسند.

سلطانی تصریح کرد: به همین دلیل نمی‌توان زمان تحویل آخرین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را پیش‌بینی کرد اما قطعا تمام پروژه‌ها 2 ساله به اتمام می‌رسند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت مسکن به رکود رسیده است، گفت: این تثبیت قیمت و اجرای طرح اقدام ملی بر قیمت مسکن هم تاثیر خواهد گذاشت و کمک می‌کند که اتفاقات بهتری بیفتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر