logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۱۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛

فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان منتشر شد+جزئیات

فراخوان-پنجمین-جشنواره-موسیقی-آوای-امید-استان-زنجان-منتشر-شد+جزئیات

فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان امسال زودتر از موعد مقرر منتشر شد تا هنرآموزان و هنرمندان موسیقی در شهریورماه سال ٩٦ به رقابت با یکدیگر بپردازند.

به گزارش موج رسا؛فراخوان پنجمین جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان امسال زودتر از موعد مقرر منتشر شد تا هنرآموزان و هنرمندان موسیقی در شهریورماه سال ٩٦ به رقابت با یکدیگر بپردازند.

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دلیل این امر را تداخل ایام دهه فجر سال ٩٦ با ایام فاطمیه اعلام کرده و تاکید داشت که جشنواره موسیقی امسال ٥ ماه زودتر برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار تا ٢٦ مردادماه ٩٦ در نظر گرفته شده و اعلام نتایج بازبینی آن دوم شهریورماه خواهد بود تا در روزهای دهم تا هفدهم شهریورماه، جشنواره آوای امید زنجان آغاز به کار کند.

طبق فراخوان این جشنواره، بخش تک‌نوازی شامل سازهای تار (ایرانی و آذربایجانی)، سه‌تار، عود (بربط)، سنتور، آواز (ایرانی و آذری)، ویولن (ایرانی و کلاسیک)، کمانچه (ایرانی و آذری)، قانون، تنبور، تنبک، دف، نی، پیانو، گیتار (کلاسیک و فلامنگو)، قوپوز (ساز آشیقی)، سازهای بادی (بالابان، فلوت، ترومپت، کلارینت، سازدهنی، فلوت ریکوردر)، قارمان و ناغارا است.

مدارک لازم در بخش تک‌نوازی شامل تکمیل فرم مربوطه (فرم الف) به همراه مدارک مورد نیاز بوده و در بخش گروه‌نوازی نیز تکمیل فرم‌های مربوط به این بخش (فرم‌های ب، ج ، د) به همراه مدارک مورد نیاز، ضروری است.

در بخش تک‌نوازی، گروه‌های سنی خاصی برای برخی از سازها در نظر گرفته شده به‌گونه‌ای که در بخش تک‌نوازی سازهای سه‌تار، تار ایرانی، عود، سنتور، ویولن، قانون، تنبک، پیانو، گیتار، فلوت و فلوت ریکوردر و ساز دهنی، گروه‌های سنی الف؛ تا پایان ١٤ سال (متولدین از ابتدای ١٣٨٣ به بعد)، گروه سنی ب؛ از ابتدای ١٥ تا پایان ١٩ سال (متولدین از ابتدای ١٣٧٨ تا پایان ١٣٨٢) و گروه سنی ج؛ از ٢٠ تا پایان ٣٠ سال (متولدین ١٣٦٧ به بعد) در نظر گرفته شده‌اند.

در بخش تک‌نوازی ساز قوپوز، آواز (سنتی و آذری)، تنبور، دف، نی، ترومپت و کلارینت، بالابان، کمانچه آذری، تار آذری، قارمان و ناغارا نیز گروه‌های سنی عبارتند از:

الف: تا پایان ١٨ سال (متولدین ١٣٧٩ به بعد)

ب: از ١٩ تا پایان ٢٥ سال (متولدین از ابتدای ١٣٧٢ تا پایان ١٣٧٨)

ج: از ٢٦ تا ٤٠ سال (متولدین از ابتدای ١٣٧١ تا پایان ١٣٥٧)

طبق فراخوان این جشنواره، حدنصاب تعداد شرکت‌کنندگان در بخش تک‌نوازی در هر گروه سنی ٦ نفر بوده و در صورتی که تعداد شرکت‌‌کنندگان کمتر از این تعداد باشد، شرکت‌کنندگان با صلاحدید هیئت بازبینی وارد بخش جنبی خواهند شد.

هر شرکت‌کننده موظف است طبق جدول قطعات و گروه‌های سنی مربوطه فقط یک قطعه از میان قطعات اجباری و نیز یک قطعه اختیاری را انتخاب کرده و به‌صورت فایل تصویری DVD با فرمت mp٤ اجرا کرده و در اداره کل به اداره امور هنری پست کرده و یا تحویل دهد. در صورت پذیرفته شدن برای اجرای صحنه‌ای حداکثر ده دقیقه برای دو قطعه در نظر گرفته شده است.

آدرس پستی عبارت است از: زنجان- بلوار استقلال – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان.

طبق شرایط اعلامی در فراخوان، فقط سازهای ذکر شده در جدول می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. سایر سازها می‌توانند در بخش جنبی به‌صورت مهمان (و نه در بخش مسابقه) و با صلاح‌دید دبیر جشنواره شرکت نمایند.

فیلم‌ها باید در خانه (نه در استودیو) و...با دوربین‌های ساده فیلم‌برداری شوند و بدون هیچگونه افکت صوتی و تصویری و بدون هیچگونه دستکاری و تدوین ضبط شود. تصویر چهره شخص باید کاملاً واضح باشد.

در اجرای صحنه‌ای تک‌نوازی، در هر گروه سنی یک نفر به‌عنوان نفر برتر و یک نفر به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب خواهند شد.

در بخش گروه‌نوازی نیز،  پنج گروه برتر در حوزه‌های آشیقی، سنتی، کلاسیک، پاپ و آذری در اجرای صحنه‌ای توسط هیئت داوران تندیس جشنواره، لوح‌های تقدیر و هدایای نقدی دریافت می‌کنند. کلیه اعضا گروه بایستی از هنرمندان بومی استان زنجان باشند، همچنین هیچ‌گونه سقف سنی برای شرکت‌کنندگان در بخش گروه‌نوازی در نظر گرفته نشده است و تمامی گروه‌های سنی حق شرکت در جشنواره را دارند.

مراسم اختتامیه این جشنواره در روز شنبه، ١٨ شهریورماه ٩٦ از ساعت ٤ تا ٨ عصر برگزار خواهد شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر