logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۱۱۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن‌کریم تا 13 خردادماه ادامه دارد

ثبت‌نام-مسابقات-سراسری-قرآن‌کریم-تا-13-خردادماه-ادامه-دارد
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن‌کریم از 13 اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: تا به امروز 130 نفر ثبت نام کردند و روند ثبت‌نام تا 13 خردادماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ثبت نام مسابقات سراسری قرآن کریم از 13 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 13 خرداد ماه ادامه دارد اظهار کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات می‌توانند در رشته‌های هم‌سرایی، همخوانی دعا‌خوانی، قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و همچنین تفسیر قرآن کریم شرکت کنند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر ثبت نام ادامه دارد تصریح کرد: از 13 اردیبهشت ماه تا به امروز در رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات 140 نفر ثبت نام کردند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام مسابقات قرآنی به صورت غیرحضوری است بیان کرد: ثبت نام نیز از طریق سایت رسمی مسابقات قرآنی به آدرس http://www.quraniran.ir/ انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات کشوری با موسسات قرآنی و چهره‌های قرآنی استان جلساتی را برگزار کردیم افزود: اطلاع رسانی لازم در سطح استان زنجان جهت شرکت در این دوره از مسابقات انجام شده است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا امسال در مسابقات کشوری از استان زنجان نماینده‌ای داشته باشیم و امیدواریم در مسابقات بین‌المللی نیز از استان زنجان شرکت کننده‌ای داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته در مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کننده‌ای از استان زنجان نداشتیم و امیدواریم که امسال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده درخشش خوبی داشته باشیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته مسابقات سراسری قرآن کریم به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری برگزار شد عنوان کرد: امسال مسابقات سراسری به احتمال زیاد حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی در مورد برگزاری نماز عید در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان زنجان افزود: امامزاده‌ها و بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت برگزاری نماز عید فطر را دارند در اختیار ستاد اقامه شهرستان بوده و می‌توانند نماز عید فطر را در این مکان‌ها برگزار کنند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان زنجان گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا برگزاری برنامه‌های فرهنگی محدود شده اما متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان در سراسر استان زنجان اجرا شد ابراز کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان 25 نفر از مبلغان بومی و غیربومی با عضویت در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی حسینیه‌ها و بقاع متبرکه فعالیت فرهنگی داشتند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی از طریق صدا ‌و سیمای استان بیان کرد: برای برگزیدگان مسابقات در فضای مجازی جوایز 300 تومان نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان مسابقات جزء‌خوانی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه زنجان برگزار شد گفت: در این مدت علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های اجتماعی نیز در سطح استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به توزیع 40 هزار ماسک در بقاع متبرکه استان ابراز کرد: 134 هزار پرس غذای گرم،72 هزار و 700 قرص نان، 5 هزار و 192 بسته معیشتی و 57 راس گاو و گوسفند ذبح و در بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شد.

وی بیان کرد: هزینه‌های کمک معیشتی از محل موقوفات و با کمک خیرین تامین شده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر