logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۱۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

مشارکت حداکثری مردم، یکی از راهبردهای اساسی در انتخابات است/ نامزدها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

مشارکت-حداکثری-مردم،-یکی-از-راهبردهای-اساسی-در-انتخابات-است-نامزدها-اخلاق-انتخاباتی-را-رعایت-کنند
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و هر اندازه مشارکت بالا باشد، نظام سیاسی کشور، قوام و دوام بیشتری پیدا می‌کند.

سیدالبرز حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه انتخابات، شرایط خاصی دارد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود که در ادامه فرمایشات قبلی در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات بود، موارد بسیار مهم و راهگشایی را مورد تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات را یک فرصت دانستند، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند نباید اقدامی صورت پذیرد که مردم برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای، دلسرد شوند.

حسینی افزود: رهبر انقلاب تاکید کردند که نامزدهای انتخابات با وعده‌ها و حرف‌های فریبنده در این کارزار، حضور پیدا نکنند بلکه شرایط کشور را بدانند و آگاه شوند و برنامه‌های خود را مبتنی بر مسائل واقعی، تدوین و تبیین کنند.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور در انتخابات با تکیه بر مسائل غیرواقعی، باور مردم را با شک و تردید ایجاد کرده و سبب بی‌انگیزگی مردم می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات، یکی از نمونه‌های اساسی دموکراسی است یعنی در نظام جمهوری اسلامی، اِعمال حاکمیت بر مردم از طریق مشارکت مردم در انتخابات، تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و هر اندازه مشارکت بالا باشد، نظام سیاسی کشور، قوام و دوام بیشتری پیدا می‌کند.

حسینی با اشاره به مهمترین شاخصه‌های انتخابات اظهار داشت: اولین بحث، حضور و مشارکت مردم است که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که این موضوع را در سخنرانی‌های متعدد عنوان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم، یکی از راهبردهای اساسی در انتخابات است که کشور را از حیث دست‌اندازی دشمن به کشور، مصون‌سازی می‌کند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 17 اردیبهشت 84 در شهر جیرفت، گفت: ایشان در آنجا به صراحت فرمودند که اصل حضور و مشارکت مردم در انتخابات حتی از انتخاب اصلح هم مهمتر است.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، رمز بقا و تداوم انقلاب و ارتقای جایگاه و باور مردم به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

*‌ حضور بی‌دغدغه مردم در انتخابات مظهر وحدت و انسجام است

حسینی با بیان اینکه موضوع مهم بعدی، امنیت و آرامش انتخابات است، اظهار داشت: شرایط باید طوری رقم بخورد و مولفه‌ها طوری تدوین شود که مردم با بینش کامل، آرامش و بدون دغدغه در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت، انتخابات به مظهر وحدت و انسجام ملی تبدیل می‌شود.

حسینی ابراز کرد: قاعدتاً تشنج، درگیری و ناامن کردن فضا، فرصت انتخابات را تبدیل به تهدید کرده و متعاقب آن حضور مردم کمتر شده و حرف و حدیث‌ها زیاد شده و در نتیجه وحدت و انسجام ملی را تهدید می‌کند.

وی، موضوع مهم بعدی را سلامت انتخابات بیان کرد و افزود: رای مردم، امانت است و وقتی رای‌ها تحویل داده می‌شود، مسئولان مربوطه موظف‌اند امانتداری کرده و در حفظ و نگهدای این امانت کوشا باشند.

حسینی تاکید کرد: وجود دغدغه در حوزه سلامت انتخابات سبب ایجاد نگرانی و بدبینی در مردم می‌شود.

 

*‌ نامزدها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

نماینده مردم خدبنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع بعدی، فراگیر بودن انتخابات است، گفت: باید بستری فراهم شود که تمام استعدادها و گرایش‌ها در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی اظهار داشت: یکی از آرمان‌های انقلاب که در قانون اساسی نیز آمده این است که همه افکار و سلایق در انتخابات حاضر شوند و وقتی این اتفاق بیفتد، شایسته‌ها غربال شده و مردم نیز به راحتی و با دست باز، بهترین فرد را انتخاب می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه رقابت بین نامزدها در انتخابات باید سالم باشد، خاطرنشان کرد: تمام نامزدها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کرده و از هرگونه تهمت، افترا، تخریب، بزرگنمایی مشکلات کشور و هزینه‌های غیرواقعی پرهیز کنند.

وی افزود: هزینه‌تراشی غیرواقعی، ذهن مردم را ناآرام می‌کند که باید پرهیز شود مخصوصا در این دوره که مردم از حیث معیشتی در مشکل هستند و هزینه‌تراشی غیرواقعی قطعاً به افکار عمومی مردم اثر می‌گذارد.

حسینی تاکید کرد: در صورتی که این موارد به درستی رعایت و اجرا شود منجر به انتخاب فرد شایسته و اصلح خواهد شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: فرآیند انتخابات باید به‌گونه‌ای پیش برود که فرد اصلح بر مَسند قدرت بنشیند چرا که رمز تداوم، تعالی و آرامش جامعه در انتخاب اصلح است که حاصل برگزاری انتخابات مطلوب است.

وی ابراز کرد: امیدواریم چنین انتخاباتی برگزار شده و با انتخاب فرد اصلح و شایسته هم مردم به آینده امیدوار و خوش‌بین شوند و هم مشکلات کشور حل شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر