logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۱۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نامزدهای انتخابات، وعده‌های عملی به مردم بدهند/ یکی از مهمترین اصول دولت اسلامی، مبارزه با اختلاف طبقاتی است

نامزدهای-انتخابات،-وعده‌های-عملی-به-مردم-بدهند-یکی-از-مهمترین-اصول-دولت-اسلامی،-مبارزه-با-اختلاف-طبقاتی-است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی از نگاه قرآن کریم، وفاداری به عهد است، گفت: افرادی که نامزد انتخابات می‌شوند باید به این اصل قرآنی پایبند بوده و وعده‌های عملی به مردم بدهند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در برنامه زنده تلویزیونی تفسیر قبل از ترتیل‌خوانی قرآن کریم اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های کارگزاران نظام اسلامی از نگاه قرآن کریم، وفاداری به عهد است و خداوند، کسانی که سخنی بر زبان آورده و به آن عمل نمی‌کنند را توبیخ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند مردم باید توجه داشته باشند که تبلیغات رنگین و نمایشی و دادن وعده‌های غیرعملی و بزرگ از سوی نامزدهای انتخابات، ملاک نبوده و رقابت این نیست که کسانی برای جلب نظر مردم، وعده‌های خلاف واقع دهند.

آیت‌اله دولابی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: افرادی که نامزد انتخابات می‌شوند باید بر این اصل قرآنی پایبند باشند.

وی تصریح کرد: نامزدها یا نباید وعده دهند و با اگر وعده‌ای می‌دهند باید عملی بوده و در طول دورنا خدمت خود برای تحقق وعده‌ها تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی، تلاش برای کاهش فاصله طبقاتی است، گفت: یکی از مسائلی که در جزء 28 قرآن کریم در سوره حشر مورد توجه قرار گرفته این است که توزیع قدرت و ثروت باید عادلانه باشد و نباید قدرت و ثروت کشور به صورت متراکم در دست عده‌ای خاص قرار گیرد.

وی ابراز کرد: البته این امر، نافی مالکیت خصوصی افراد نیست اما دولت در کنار مالکیت خصوصی افراد باید برنامه‌های اقتصادی را به‌گونه‌ای تنظیم کند که ثروت در دست عده‌ای خاص نباشد.

آیت‌اله دولابی اظهار داشت: حضرت علی(ع) می‌فرماید خداوند، روزی فقرا را در اموال اغنیا قرار داده و اگر فقیری از شدت فقر در رنج باشد به دلیل زیاده‌خواهی افراد غنی است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مهمترین اصول دولت اسلامی و فلسفه اصلی تشریع شرایع، مبارزه با ظلم اجتماعی و اختلاف طبقاتی است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند جامعه توحیدی، جامعه بی‌طبقه است که انسان‌ها بر اساس حقوق و مزایا از هم جدا نشوند بلکه همه با هم با یک امکانات و حقوق مشترک، زندگی کنند و اختلاف طبقاتی از دردهای مزمن یک جامعه است.

وی، اصول و منشور سیاست خارجی نظام را یکی دیگر از شاخصه‌های دولت اسلامی بیان کرد و ادماه داد: در جزء 28 قرآن کریم در سوره ممتحنه آمده است که خداوند، شما را از ارتباط عادلانه و احسان و نیکی کردن با کسانی که با شما سر جنگ نداشته و زمین‌های شما را غصب نمی‌کنند، نهی نمی‌کند و فقط از ارتباط با کسانی نهی شده‌اید که با شما در دین، سر جنگ دارند و بر سر اسلام و مسلمین، قیام می‌کنند و شما را از سرزمین‌های خود بیرون کرده‌اند.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه یکی از مصادیق این کشورها رژیم صهیونیستی است و همچنین آمریکا که حامی سرسخت این رژیم است، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، ارتباط عادلانه و بر پایه منافع متقابل با تمام کشورهای جهان، مجاز است اما ارتباط با کشورهای متخاصم که حقوق ما را تضییع می‌کنند و با ما ستیز داشته و توطئه می‌کنند، جایز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمینه‌سازی برای حضور فعال بانوان در برنامه‌های مثبت فرهنگی از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی است، گفت: خداوند در جزء 28 قران کریم در سوره ممتحنه می‌فرماید ای پیامبر! اگر طایفه‌ای از بانوان تصمیم گرفتند بر پایه اقدامات مثبت برای گسترش فرهنگ اسلامی و مبارزه با ناهنجاری‌ها با تو هم‌پیمان شوند، بیعت آن‌ها را بپذیر و با آنان هم‌پیمان شو.

وی با بیان اینکه این آیه، سند محکمی بر رد اتهاماتی است که بعضی‌ها نسبت به اسلام، روا می‌دارند، خاطرنشان کرد: این آیه، گواهی می‌دهد که زن و مرد از نگاه اسلام دارای جایگاه اجتماعی یکسان بوده و می‌توانند اقدامات و برنامه‌های مثبت فرهنگی داشته باشند.

آیت‌اله دولابی اظهار داشت: برخی جوامع غیراسلامی در گذشته، حق رای به بانوان نمی‌دادند اما اسلام از همان ابتدا حق رای می‌داد بنابراین یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور بانوان در برنامه‌های صحیح و مثبت فرهنگی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر