logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۱۱۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان در گفت‌وگو با موج رسا اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان زنجانی

جزئیات-برگزاری-امتحانات-پایان-سال-دانش‌آموزان-زنجانی
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جزئیات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان زنجانی را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

حسن مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز امتحانی تعیین شده در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی از افزایش 55 درصدی حوزه‌های اجرایی امتحانی خبرداد و گفت: ضد عفونی محل امتحانات قبل و بعد از برگزاری، رعایت فاصله دو متری، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است و همه تهمیدات و تدابیر برای برگزاری مطلوب امتحانات دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تامین 100 هزار ماسک از سوی شهرداری زنجان برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان ابراز کرد: امتحانات در حوزه‌هایی همچون سالن‌های ورزشی و مدارس دارای کریدورهای بزرگ برگزار می‌شود.

مظفری یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هر گونه تجمع در ورودی و خروجی حوزه‌های امتحانی جلوگیری شده و از دانش‌آموزان مشکوک به کرونا تست سریع اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به بهترین روش و رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم این امتحانات در فضای مطلوبی برگزار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 هزار 200 دانش‌آموز در پایه نهم در 433 مدرسه و 613 کلاس درس و  8 هزار دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان زنجان در حال تحصیل هستند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای مابقی دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری امتحان برگزار می‌شود، ادامه داد: هنوز تصمیمی مبتنی بر اخذ آزمون حضوری از سه درس برای سنجش دانش‌آموزان اخذ نشده است.

مظفری از پیش‌بینی 95 حوزره امتحانی برای امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم در استان زنجان خبرداد و گفت: از این تعداد 32 حوزه سالن ورزشی، 17 سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و 46 سالن در کریدور و کلاس‌های درس مدارس در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: قبل از بیماری کرونا امتحانات پایان سال طی 10 روز برگزار می‌شد که با پیش‌بینی‌های انجام شده امتحانات امسال به صورت ترکیبی رشته‌های ریاضی و تجربی و رشته‌های انسانی و معارف اسلامی طی 22 روز در دو شیفت برگزار می‌شود که سئوالات امتحانی صبح و بعدظهر متفاوت خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: در شرایط عادی فاصله یک متر و 20 سانت در نظر گرفته می‌شد که با توجه به شرایط کرونایی این میزان به 2 متر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر 8 هزار و 700 دانش‌آموز در مقطع دوازدهم تحصیل می‌کنند که در 95 حوزه امتحانی با میانگین حضور 92 نفر در هر حوزه امتحانی در امتحانات پایان سال شرکت می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر