logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۱۱۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بازرس کل استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مطالبه‌گری شهروندان، شفافیت و پاسخ‌دهی دستگاه‌های اجرایی را ارتقا می‌دهد

مطالبه‌گری-شهروندان،-شفافیت-و-پاسخ‌دهی-دستگاه‌های-اجرایی-را-ارتقا-می‌دهد
بازرس کل استان زنجان گفت: انتظار از شهروندان این است که نسبت به موضوعات مختلف، حساس و مطالبه‌گر باشند چرا که مطالبه‌گری شهروندان، شفافیت اداری و پاسخ‌دهی در دستگاه‌ها را ارتقا می‌دهد.

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سامانه نظارت همگانی و گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور به منظور تحقق مفاد بند «الف» ماده 11 قانون تشکیل سازمان و ماده 55 آئین‌نامه اجرایی قانون در راستای گسترش امر به معروف و نهی از منکر و توسعه زمینه مشارکت مردمی در امر نظارت همگانی، پیشگیری از بروز تخلف و جرم، ارتقای سلامت نظام اداری، مقابله با فساد و توسعه فرهنگ قانون‌مداری، راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد، افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، صیانت از سلامت نظام اداری، ترویج فرهنگ شفافیت در دستگاه‌های اداری و اجرایی و جلب مشارکت عمومی در پذیرش مسئولیت اجتماعی است.

خمسه با تاکید بر برقراری ارتباط نزدیک سازمان با مردم، افزود: یکی از وظایف سازمان بازرسی کل کشور، رسیدگی به شکایات و اعلامات مردمی است.

بازرس کل استان زنجان گفت: در سال گذشته ۱۵۸۵ فقره شکایت و اعلامیه مردمی در بستر سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات بازرسی کل استان واصل شده که ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشت.

وی با بیان اینکه تعداد کل شکایات سال گذشته 892 فقره و تعداد اعلانات 693 فقره بود، اظهار داشت: تعداد اعلانات، کمتر از شکایات بوده لذا انتظار از شهروندان این است که نسبت به موضوعات مختلف، حساس و مطالبه‌گر باشند چرا که مطالبه‌گری شهروندان، شفافیت اداری و پاسخ‌دهی در دستگاه‌ها را ارتقا می‌دهد.

خمسه ابراز کرد: از مردم فهیم و ولایت‌مدار استان، انتظار است که با ارائه اطلاعیه‌های مستند خود، سلامت نظام اداری را ارتقا دهند.

بازرس کل استان زنجان خاطرنشان کرد: گزارش‌های مستندی که توسط شهروندان و بدون درج مشخصات در سامانه گزارشگران فساد به آدرس www.gozaresh.bazresi.ir ثبت شود توسط بازرسی کل، پیگیری می‌شود.

وی گفت: شهروندان در صورت ملاحظه فساد در دستگاه‌های اداری و اجرایی استان می‌توانند با رویکرد مطالبه‌گری به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند تا در اسرع وقت، رسیدگی شود.

خمسه با بیان اینکه داشتن مسئولیت اجتماعی از روشن‌ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا نسبت به مسائل اداری، اجتماعی، فرهنگی و محیطی، مطالبه‌گر باشند تا نتایج این امر به نفع جامعه حاصل شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر