logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۱۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

تفاهم نامه آموزشی مابین جمعیت هلال احمر استان زنجان و بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان امضا شد

تفاهم-نامه-آموزشی-مابین-جمعیت-هلال-احمر-استان-زنجان-و-بسیج-سازندگی-سپاه-انصارالمهدی(عج)-استان-امضا-شد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در نخستین روز از هفته هلال احمر تفاهم نامه همکاری آموزشی مابین جمعیت هلال احمر استان زنجان و بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان امضا شد.

به گزارش موج رسا; سید قاسم موسوی در آیین امضای این تفاهم نامه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان افزود: خرسندیم که در اولین روز از هفته هلال احمر ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در خدمت میهمانانی از سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان هستیم و این مهم را به فال نیک می‌گیریم.

وی تاکید کرد: ۲ تشکل و نهاد خیلی مهم سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تشکل مردم محور در سطح کشور و دنیا از طرفی نیز جمعیت هلال احمر بخشی از صلیب سرخ جهانی است که بزرگترین سازمان بشر دوستانه در سطح دنیاست و این موضوع بسیار مهم و ارزشمند است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اهداف خیلی خوب و متعالی در این تفاهم نامه لحاظ شده است تا بتوانیم با کمک و همکاری بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان در راه رسیدن به این اهداف مهم تلاش نماییم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

موسوی با بیان اینکه آموزش هفت هزار نفر در برنامه هدف این تفاهم نامه لحاظ شده است، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان زنجان سال گذشته  حدود همین تعداد آموزش برای همکاران و مردم استان ارائه داد.

وی یادآوری کرد: ارائه آموزش برای هفت هزار نفر در قالب تفاهم نامه، قدمی بزرگ برای ارتقای آمادگی مردم و نیروهای امدادی وعملیاتی است و این مهم به افزایش تاب‌آوری جامعه و کاهش آسیب پذیری ناشی از حوادث در جامعه کمک خواهد کرد.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های هلال احمر هیچ وقت تعطیل بردار نیست، گفت: با تمام توان و قوا در خدمت هستیم تا امسال و سال های آینده نیز این آموزش‌ها را ادامه دهیم و آموزش و بازآموزی ها نیز انجام می شود و سازماندهی تیم‌ها که در توافقنامه لحاظ شده که موضوع بسیار مهمی به شمار می رود نیز محقق شود.

موسوی ادامه داد: تیم‌های بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان در همه حوادث رزمایش‌ها، مانورها و حوادث در کنار اعضای هلال احمر بوده‌اند و با هماهنگی و مشارکت هم برای مردم خدمت کرده ایم.

وی تاکید کرد: سازماندهی کمک خواهد کرد تا در کوتاهترین زمان تیم‌های آموزش دیده بتوانند در لحظات طلایی که برای حوادث مدنظر است وارد عمل شده و آموزش‌هایی را عملیاتی کنند  چرا که با آموزش‌ها اثربخشی لازم در امدادرسانی ها مشاهده می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش ها در موضوع امداد و نجات موجب ارائه کمک در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و کمترین آسیب به حادثه‌دیدگان می شود تا افراد متاثر از حوادث به زندگی خود برگردند.

موسوی به جمع آوری کمک های مردمی اشاره کرد و افزود: در جمعیت هلال احمر این کمک ها پیش بینی شده و مردم فهیم و نوعدوست ما در حوادث کمک خوبی می‌کنند و این کمک ها خودجوش است.

وی ادامه داد: همیشه دغدغه ما این بوده تا بتوانیم این موضوع را سازماندهی کنیم، این قدم مهمی در کنار سایر سازمان‌های مردم نهاد داوطلبانه و مردم محور است تا بتوانیم راهکاری برای آن ببینیم و کمک در لحظه، زمان مناسب و با کیفیت مناسب به دست آسیب دیده واقعی برسد چرا که این مساله موضوع مهم لجستیک محسوب می شود.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همکاران ما در بخش آموزش و امداد و نجات و حتی در سطح شعب آموزش را ارائه می دهند این به شعب نیز اعلام شده تا با واحدهای بسیج سازندگی

سپاه انصارالمهدی (عج) در شهرستان ها همکاری کنند تا به اهداف این تفاهم‌نامه برسیم.

موسوی افزود: اهداف متعالی دیگری در تفاهم‌نامه لحاظ شده که با هماهنگی و ارزیابی مجدد به آن اهداف می‌رسیم، بر اساس ارزیابی می‌توانیم به مشکلات و موانع پیش روی آموزش ها رسیده و آن را مرتفع کنیم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی دوره ها برگزار شود.

 وی یادآوری کرد: آموزش در بستر مجازی فراهم شده و می توانیم در این بستر نیز آموزش‌ها را ارائه دهیم و اگر جامعه هدف سپاه بتوانند از این فضا استفاده کنند از فضای مجازی برای ارائه آموزش استفاده می شود در غیر این صورت و با فروکش کردن بیماری کرونا می‌توانیم با اعزام مربیان به واحدهای مربوطه سپاه انصارالمهدی(عج) این آموزش‌ها را به صورت حضوری ارائه دهیم و علاوه بر این نیز از دوره های عملی آموزش ها نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: گام به گام آموزش ها ارزیابی می شود تا بتوانیم با سرعت مناسبی در خدمت مردم به ویژه اعضای بسیج سازندگی سپاه باشیم.

بسیج سازندگی سپاه در کنار هلال احمر قرار دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر  گفت: بسیج سازندگی گفت 17 اردیبهشت سالروز  تاسیس بسیج سازندگی توسط مقام معظم رهبری است.

عباس با‌بایی ابراز امیدواری کرد، هلال احمر در رسالت و آرمان بزرگی که دارد موفق باشد و کشور ما همواره حادثه‌خیز بوده و بروز سوانح مختلف اعم از سیل، زلزله و سوانح دیگر را تجربه کرده است.

وی اظهارداشت: بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بیماری‌ها نیز در خدمت مردم است و کارنامه درخشانی در دوران طلایی جنگ دارد و بسیجیان به نحو احسن از سرزمین، آرمان و دین خود دفاع کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بسیج سازندگی در حوادث، امداد و نجات و پشتیبانی همواره در کنار هلال احمر قرار دارد.

بابایی تاکید کرد:  یکی از این همکاری  و مشارکت ها در طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که حضور بسیج و هلال احمر توانست روند شیب شیوع  بیماری را قبل از موج چهارم کندتر کند.

وی افزود: همیاری، هم افزایی و نوعدوستی که در بسیج به واسطه این نگاه که در آن حاکم است و هم بر هلال احمر که امتحان خود را پس داده و امیدواریم پس از این نیز همکاری‌های ما بیشتر از وضع موجود باشد و این تعامل و مشارکت ها در سایر شکروها به اندازه ایران نیست.

گفتنی است، در پایان این آیین کلاس های آموزشی آغاز و از کلاس آموزشی پراتیک نیز بازدید شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر