logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۱۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان تاهفته آینده تحویل دولت می شود

لایحه-همسان-سازی-حقوق-بازنشستگان-تاهفته-آینده-تحویل-دولت-می-شود
نوبخت درخصوص آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالاً در هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آینده به دولت می رود.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدباقر نوبخت یکشنبه شب با حضور در گفت وگویی مجازی در کلاب‌هاوس به تشریح هشت سال عملکرد سازمان برنامه و بودجه پرداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالاً در هفته جاری یا نهایتاً اوایل هفته آینده به دولت می‌رود و تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

وی با بیان اینکه مأموریت راهبردی و اصلی سازمان برنامه و بودجه، راهبری و رصد توسعه کشور است، گفت: این مأموریت باید با مطالعه به انجام برسد. نظارت و ارزشیابی مدیریت در نهادهای کشور نیز جزو وظایف ما بود.

او ادامه داد: باید در چارچوب وظایف از سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار داشته باشیم. احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی خود وقت زیادی را از ما گرفت.

نوبخت در ادامه به نتیجه رساندن سند آمایش سرزمین در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: مراحل بررسی این سند از پیش از انقلاب آغاز و امسال به نتیجه نهایی رسید. این نهاد با برنامه ریزی و سند برنامه ششم توسعه در پی رشد ۸ درصدی اقتصاد و همچنین ایجاد یک میلیون شغل بود.

او گفت: تحریم و بسیاری از فشارها ما را به تدوین بودجه در سایه محدودیت‌های فروش نفت واداشت و البته شرایط منجر نشد تا حقوق‌ها و دستمزدها با مشکل مواجه شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از بودجه حقوق و دستمزد است که تحت عنوان بند «و» بدون توجه به عملکرد باید پرداخت شود. البته بودجه عمرانی دستگاه‌ها و صورت وضعیت‌ها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: تمام یارانه پنهان که یک هزار و سیصد هزار میلیارد تومان است را شناسایی کرده و به شورای هماهنگی اقتصادی تقدیم کرده‌ایم. نه تنها یارانه پنهان مشخص است در این مسیر حتی معافیت‌های مالیاتی که بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز هم مشخص شده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر