logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۱۱۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

ورود و خروج هرگونه خودرو در تعطیلات عید فطر ممنوع است/ موج چهارم کرونا هنوز تمام نشده است

ورود-و-خروج-هرگونه-خودرو-در-تعطیلات-عید-فطر-ممنوع-است-موج-چهارم-کرونا-هنوز-تمام-نشده-است
استاندار زنجان گفت: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت 14 روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) تا ساعت 12 روز شنبه (25 اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان اظهار داشت: تمام مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا باید به طور دقیق اجرا شود.

وی با اشاره به تعطیلات پایان هفته به مناسبت فرا رسیدن عیر سعید فطر خاطرنشان کرد: ورود هرگونه وسیله نقلیه از ساعت 14 روز سه‌شنبه (21 اردیبهشت) تا ساعت 12 روز شنبه (25 اردیبهشت) به تمام شهرستان‌های این استان با هر رنگ و وضعیت کرونایی ممنوع است.

حقیقی افزود: لذا هم از مردم استان زنجان تقاضا داریم که در این مدت از استان خارج نشوند و هم ضمن احترام به تمام هموطنان باید بگوییم که خودروهای هیچ استان دیگری را نمی‌توانیم بپذیریم.

استاندار زنجان گفت: هر چند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محدودیت‌های اخیر در حد انتظار نبود اما زنجان از این نظر، وضعیت مطلوبی نسبت به میانگین کشور داشت.

وی با بیان اینکه علی‌رغم سیر نزولی بستری‌ها هنوز از موج چهارم کرونا خارج نشده‌ایم، اظهار داشت: باید بسیار مواظب باشیم و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنیم چرا که با توجه به مکث‌ها و حرکت‌های ویروس، احتمال بازگشت به شرایط پیک وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه موج چهارم کرونا خیز بسیار بلند و فاجعه‌آمیزی داشت، خاطرنشان کرد: زنجان علی‌رغم این خیز، مرگ و میر خیلی کمتری نسبت به پیک‌های گشته داشت.

استاندار زنجان با اعلم هشدار به افرادی که دورهمی برگزار کرده و تجمع می‌کنند، گفت: شاید برای این افراد، اتفاقی نیفتد اما آمار و ارقام موج چهارم نشان می‌دهد که این دورهمی‌ها و تجمعات می‌تواند خانواده آن‌ها را آلوده و درگیر با ویروس کند لذا هیچ کس در هیچ سن و سالی نباید با کرونا شوخی کند.

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا جهش معناداری داشت، افزود: استان زنجان، اکسیژن مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کرد که شیوع موج چهارم سبب شد نتوانیم اکسیژن به استان‌ای دیگر ارسال کنیم.

حقیقی تصریح کرد: علی‌رغم موج انفجاری کرونا کمترین فوتی را نسبت به موج‌های گذشته داشتیم که این امر نشان از اقدامات و تلاش‌های فراوان کادر بهداشت و درمان دارد.

استاندار زنجان با اشاره به تغییر وضعیت رنگ کرونایی شهرستان‌های این استان گفت: تغییر رنگ‌ها نباید ما را فریب دهد بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید فراگیر شده و به بالای 95 درصد برسد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنای درمان و همچنین ناقل نبودن فرد نیست، اظهار کرد: بنابراین افرادی که واکسن تزریق می‌کنند نیز پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کرده و از رفتارهای احساسی در برابر کرونا خودداری کنیم.

حقیقی با اشاره به آزمون‌های پیش رو خاطرنشان کرد: به جز آزمون کارشناسی ارشد که به مردادماه منتقل شد، سایر آزمون‌ها طبق دستورالعمل و چارت زمانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان مقرر برگزار می‌شوند.

وی در خصوص آزمون نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم نیز گفت: تجمع اعتراضی، کار و روش خوبی نبوده و این‌ها کار ضد انقلاب است که دانش اموزان را در فضای مجازی فریب می‌دهند و تحریک می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه از اولیا انتظار می‌رود که فرزندان خود را توجیه کنند، افزود: تصمیم جدیدی در استان گرفته نمی‌شود و اآنچه که مصوبه ستاد ملی کرونا است آن را اجرا می‌کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به برخی تسهیل‌ها در آزمون نهایی دانش‌آموزان گفت: 30 درصد محتوای کتاب‌ها حذف شده و آزمون‌ها با لحاظ شرایط آموزش مجازی گرفته خواهد شد ضمن اینکه زمان هر آزمون نیز بین 60 تا 90 دقیقه در نظر گرفته شده و پروتکل‌های بهداشتی نیز به دقت در محل آزمون‌ها رعایت می‌شود و شرایط و بستر لازم برای برگزاری آزمون نهایی دانش‌آموزان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ضمن مراقبت و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون نیز باید با قوت و قدرت تمام انجام شود، تاکید کرد: یکی از مهمترین تکالیف و اولویت‌های تمام دستگاه‌ها باید فراهم کردن شرایط لازم برای واکسیناسیون باشد.

رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: محدودیت‌های لازم هم در ساعات منع تردد و هم در محورهای مواصلاتی به دقت اِعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: طی 3 روز گذشته حدود 6 هزار فقره اعمال قانون برای خودروهای متخلف صورت گرفته است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود محدودیت‌ها و اِعمال قانون به خودروهای را تکرار و تببین کنند تا در سطح جامعه، بازتاب داشته باشد.

جهانبخش با اشاره به ابلاغ کشوری محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: در روزهای آینده هیچ مجوزی برای ترددها صادر نخواهد شد و مجوزهایی که قبلا برای سفرهای ضروری صادر می‌شد نیز در تعطیلات عید سعید فطر، متوقف خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: در کنترل ترددها نیز مجوز صادره از سایر استان‌ها مورد قبول نیست و بر اساس قوانین، برخورد خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر