logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۱۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
در نشست خبری انجمن مهرانه زنجان مطرح شد؛

نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردمی/ افزایش 3 برابری هزینه داروی بیماران سرطانی

نیاز-بیش-از-پیش-مهرانه-به-کمک‌های-مردمی-افزایش-3-برابری-هزینه-داروی-بیماران-سرطانی
نشست خبری انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) زنجان ظهر امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) با حضور مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره برگزار شد.

به گزارش موج رسا; اصغر وثوق، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه در این نشست ضمن سپاس ویژه و قدردانی از مردم خیر و نیکوکار استان زنجان که در طول 15 سال فعالیت به بهترین نحو در خدمت انجمن مهرانه بوده‌اند، گفت: دستاورد این حضور و کمک مردم، پوشش درمانی عزتمندانه بیماران مبتلا به سرطان، احداث کلینیک تخصصی، فعالیت‌های پیشگیرانه سرطان و الگو شدن انجمن در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از انجمن مهرانه اظهار داشت: وی در این بازدید گفت که «همه چیز انجمن، درجه یک» است و باید توجه داشته باشیم که این جمله از زبان شخصی گفته شده که تعارف ندارد.

وثوق، انجمن مهرانه را افتخار بسیار بزرگی برای استان زنجان بیان کرد و افزود: مهرانه امروز برترین خیریه موضوع سرطان در حوزه بزرگسالان در سطح کشور است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه این انجمن 2 نوع خدمت ارائه می‌کند، گفت: خدمت اول برای بیماران داخل استان است که به انجمن مراجعه می‌کنند البته با توجه به اینکه مهرانه در شهرهای تکاب، بیجار و میانه هم دفتر دارد، بیماران این 3 شهر نیز جزء بیماران داخل استان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه خدمت دوم برای بیماران خارج از استان است، اظهار داشت: این خدمت نیز در 2 بخش است که بخش اول، رادیوتراپی بیماران از تمام نقاط کشور بوده و آنچه که به بیماران داخل استان ارائه می‌شود به آن‌ها نیز ارائه می‌شود و بخش دوم، میهمانسرای مهرانه در تهران است که میهمانسرا نیز در اختیار بیماران سرطانی از تمام نقاط کشور است.

وثوق با بیان اینکه تاکنون برای 8899 بیمار از داخل استان (با احتساب 3 شهر تکاب، بیجار و میانه) پرونده تشکیل شده و از سال 93 که کلینیک به بهره‌برداری رسیده نیز 22 هزار مورد مراجعه به کلینیک بوده است.

 

*‌ 100 درصد نیاز دارو و درمان بیماران سرطانی داخل استان توسط مهرانه پرداخت می‌شود

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه مهرانه 100 درصد نیازهای دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان داخل استان را پرداخت می کند، گفت: این 100 درصد شامل آنچه که نیاز بیمار است، می‌شود یعنی ممکن است درصدی را خود بیمار به عنوان فرانشیز پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه مهرانه، بیماران داخل استان را عزتمندانه، پوشش می‌دهد به‌گونه‌ای که دغدغه‌ای غیر از بیماری ندارند، خاطرنشان کرد: رادیوتراپی و شیمی‌درمانی با دستگاه‌های پیشرفته در کلینیک مهرانه انجام می‌شود.

وثوق با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بعد از شیوع بیماری کووید 19 تمام بیماران مبتلا به سرطان که احتیاج به شیمی‌درمانی دارند از بیمارستان‌های ولی‌عصر(عج) و آیت‌اله موسوی به بخش کلینیک مهرانه انتقال داده شده و خدمات شیمی‌درمانی را فقط از کلینیک خود انجمن دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش پیشگیری مهرانه به دلیل رو در رو بودن، بعد از شیوع کرونا تعطیل شده است، ابراز کرد: برنامه‌های پیشگیری، دستاوردهای بزرگی به همراه داشت که امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا دوباره ادامه داشته باشد.

 

*‌ دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با اشاره به برنامه‌های اتی انجمن گفت: تلاش بر این است که فرهنگ حاکم بر استان زنجان را به استان‌های دیگر نیز تعمیم دهیم حتی اگر آن‌ها خودشان نخواهند هم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: بر این اساس سایر استان‌های کشور نیز تا 5 سال آینده مراکزی مانند مهرانه خواهند داشت و هم‌اکنون نیز استان‌هایی مانند سمنان و اردبیل با الگوبرداری از زنجان، چنین مرکزی دارند.

وثوق با بیان اینکه تا 6 ماه آینده، دستگاه فوق پیشرفته تشخیص سرطان (pet scan) در مهرانه، بهره‌برداری می‌شود، اظهار داشت: هزینه تامین این دستگاه 12 میلیارد تومان است و آن را به استان‌های بزرگ کشور می‌دادند که افتخار آن نصیب زنجان نیز شد و محل استقرار آن به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا 6 ماه اینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه دستگاه دیگری به ارزش 3 میلیارد تومان تامین شده که در کنار آن قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها با ارز دولتی تامین شده است، تصریح کرد: اگر با ارز آزاد بود که هزینه آن به بیش از 70 میلیارد تومان می‌رسید.

وثوق ابراز کرد: در صورت بهره‌برداری از این دستگاه، کمک بزرگی به پزشکان و هم بیماران برای تشخیص دقیق و به‌موقع سرطان می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان گفت: یکی دیگر از برنامه‌های اتی انجمن، تامین دستگاه فوق پیشرفته درمانی سرطان است که حداکثر تا 3 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

*‌ افزایش 3 برابر هزینه‌های مهرانه

وثوق با بیان اینکه هزینه داروی بیماران سرطانی در سال 98 ماهانه به طور متوسط 550 میلیون تومان بود، اظهار داشت: این میزان در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های ظالمانه که به کشور تحمیل شده به یک میلیارد و 400 میلیون تومان (حدود 3 برابر) افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که درآمد مهرانه در سال 98 ماهانه به طور متوسط یک میلیارد تومان بود که در سال گذشته به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته و متاسفانه هزینه داروها 3 برابر شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان ابراز کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در سال 1400 پیش‌بینی می‌کنیم این است که هزینه داروها ماهانه به یک میایارد و 700 میلیون تا 2 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه اولویت اول و آخر مهرانه، تامین هزینه داروی بیماران تحت هر شرایطی است، گفت: مطالبات داروخانه‌ها تا قبل از شیوع کرونا به‌روز بود اما انون مهرانه بدهکار شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه برای تامین دستگاه pet scan مشکل مالی داشتیم، اظهار داشت: این دستگاه نیاز به 12 میلیارد تومان هزینه داشت که 6 میلیارد تومان با کمک خیّران و 6 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، تامین شد که اقساط ماه‌های فروردین و اردیبهشت این تسهیلات نیز به تعویق افتاده است.

 

*‌ نیاز بیش از پیش مهرانه به کمک‌های مردم

وی خاطرنشان کرد: مهرانه از نظر مالی به چالش کشیده شده و نیاز به کمک بیش از پیش مردم نیکوکار و خیّر دارد اما علی‌رغم تمام مشکلات هزینه را از بیماران، کم نکرده‌ایم اما دست یاری به سمت مردم دراز می‌کنیم چرا که راه حل این مشکل، مردم هستند و مهرانه از ابتدا تاکنون متکی به مردم بوده است.

وثوق با اشاره به برنامه‌هایی که هر سال در ماه مبارک رمضان در مسجد جامع و سایر مساجد برگزار می‌شد و آورده‌هایی نیز داشت، یادآور شد: 2 سال است که این برنامه به دلیل کرونا برگزار نمی‌شود و درامد مهرانه را تحت تاثیر قرار داه است لذا از مردم خیّر و نیکوکار استان تقاضا داریم که کمک‌های ریز خود به مهرانه را دریغ نکنند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه لغو مراسم ترحیم نیز درآمدهای مهرانه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: مراسم ترحیم اکنون به صورت آنلاین در سالن همایش‌های مهرانه و با حضور صاحبان عزا (بستگان درجه یک) برگزار می‌شود که آورده برای انجمن دارد.

وی یادآور شد: اکنون که صاحبان عزا در اطلاعیه‌های خود می‌نویسند هزینه مراسم به خیریه‌ها تقدیم شد، حداکثر کمک‌شان به مهرانه 2 میلیون تومان است.

 

*‌ بخش پزشکی هسته‌ای در مهرانه ایجاد می‌شود

جواد گرانمایه، مدیر کلینیک مهرانه نیز در ادامه این نشست گفت: بخش بزرگی به عنوان بخش پزکی هسته‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که دستگاه pet scan یکی از زیرمجموعه‌های این بخش است.

وی با بیان اینکه بخش پزشکی هسته‌ای در محلی به مساحت 1200 مترمربع احداث می‌شود، اظهار داشت: این محل هم‌اکنون به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گرانمایه خاطرنشان کرد: یُد درمانی نیز یکی دیگر از بخش‌هایی است که در پزشکی هسته‌ای ایجاد می‌شود که برای درمان بیماران تیروئیدی است و در زنجان چنین مرکزی نداشتیم که 4 تخت برای بیماران تیروئیدی در نظر گرفته‌ایم.

مینوش مقیمی، عضو هیات‌مدیره انجمن خیریه مهرانه نیز در خصوص تزریق واکسن کرونا به بیماران کرونایی گفت: بیماران سرطانی در اولویت واکیسناسیون قرار گرفته‌اند که با ثبت‌نام در سایت مربوطه واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص تاثیر واکسن به درمان بیماران سرطانی اظهار داشت: اگر بیماران سرطانی شیمی‌درمانی نشوند مشکلی نیست اما اگر بخواهند شیمی‌درمانی شوند باید چند روز با زمان تزریق واکسن آن‌ها فاصله بیفتد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر