logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۱۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خبرداد

هدفگذاری برای جمع‌آوری 39 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

هدفگذاری-برای-جمع‌آوری-39-میلیارد-ریال-زکات-در-استان-زنجان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از هدفگذاری برای جمع‌آوری 39 میلیارد ریال زکات در استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; هدایت صفری در اولین جلسه شورای زکات استان زنجان، اظهار داشت: چندین سال است با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه و همت فرمانداران، موثرین، مبلغین مویدان زکات انسجام خوبی حاصل و در زمینه زکات فطره ساماندهی خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه زمانی که آیت‌الله تقوی که در زنجان حضور داستند ساماندهی موجود را به محضر مقام معظم رهبری ارائه کردند، حضرت آقا خرسند شده و تشکر کردند، افزود: دبیرخانه از ظرفیت‌های موجود برای ساماندهی زکات خوب استان به نحو مطلوبی استفاده کرده و در سال گذشته جزو چهار استان برتر کشور در این زمینه بود.

این مسئول از جمع‌آوری 388 میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان زنجان خبرداد و گفت: این میزان به نسبت سال 98 که 18.5 میلیون تومان بود، رشد 99 درصدی و تحقق 160 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده در استان دلبندی و پایبندی مردم به مسئله انفاق و موضوع زکات را نشان می‌دهد، افزود: ساماندهی خوبی در این زمینه با محوریت ائمه جمعه در شهرستان‌های استان انجام شده است.

صفری خاطرنشان کرد: 76 درصد میزان زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان در سال گذشته به محرومین و 24 درصد برای 69 پروژه‌ عمرانی عام‌المنفعه به مبلغ 86 میلیارد ریال اختصاص یافت که نشان‌دهنده رشد 80 درصدی نسبت به سال گذشته در زمینه کمک به محرومین جامعه است.

وی از تعمیر، تکمیل و احداث 233 واحد مسکن برای نیازمندان استان زنجان از منبع زکات جمع‌آوری شده به مبلغ 57 میلیارد ریال خبرداد و گفت: 186 فقره کمک هزینه تامین جهیزیه به مبلغ 14 میلیارد ریال نیز در استان ارائه شده است.

این مسئول مبلغ کمک هزینه معیشت، تحصیل و درمان جامعه هدف را بالغ 20 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 79 درصد جمعیت استان زنجان در باب زکات فطره در سال گذشته پوشش داده شده و زنجان جزو سه استان برتر با تحقق 166 درصدی بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: سال گذشته با محوریت بانک ها و در نقاط مختلف استان بعدظهر روز عید فطر به حساب کمیته تحت پوشش در 2634 دقیقه برنامه نیز از سوی صداو سیمای استان در باب زکات پخش شده است.

صفری از برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان استان زنجان خبرداد و ادامه داد: در مراکز خرید گندم از سوی جهاد کشاورزی بنر تبلیغاتی جذب زکات نصب و در سال گذشته 64 نفر در باب جمع‌آوری زکات جذب شدند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه زکات با همکاری ستاد اقامه نماز استان زنجان، گفت: تقویم اجرایی زکات استان برای 6 ماهه نخست امسال به شهرستان‌ها ارسال شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نامگذاری میادین و معابر به نام زکات، نصب بنر در ورودی روستاها و استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر و طرح هجرت که اثر بالایی در جمع‌آوری زکات دارند، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: دیدار چهره به چهره با روستاییان و کشاورزان، راه‌اندازی 131 مرکز نیکوکاری با محوریت محلات، از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه محسوب می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته 6 هزار نفر زکات در سطح استان زنجان زکات خود را پرداخت کردند، افزود: 22 درصد زکات جمع‌آوری شده در استان مربوط به زکات فطره است.

وی از هدفگذاری جمع‌آوری 39 میلیارد ریال زکات برای امسال خبرداد و گفت: در ساماندهی زکات فطره نیز حداقل 75 درصد جمعیت استان زنجان در سال جاری پوشش داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به همکاری سپاه انصار المهدی (عج) به ویژه بسیج سازندگی استان زنجان برای جذب حامی به نیابت از 3535 شهید استان زنجان، گفت: در این طرح به نیابت از هر شهید 5 حامی و در مجموع 17 هزار و 675 حامی جذب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: پوستر احکام کفارات و نذورات در سطح استان زنجان نصب شده و از ظرفیت فضای مجازی، بانک‌ها، بلندگوهای مساجد در این زمینه بهره‌گیری می‌شود.

صفری با اشاره به استفاده از شیوه‌های نوین الکترونیکی و سامانه داخلی 33116 برای جمع آوری زکات، خاطرنشان کرد: کدهای آنی پرداخت، دستگاه‌های پوز، کارتخوان‌ها، مراکز نیکوکاری نیز برای جمع آوری زکات فطره پیش بینی شده است.

وی برضرورت استفاده از لگوی شورای زکات در همه صندوق‌های جمع‌آوری زکات تاکید کرد و گفت: زکات فطره جمع‌آوری شده در مساجد طبق سال‌های گذشته با محوریت ائمه جماعات، برای نیازمندان آن منطقه استفاده می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ضروری است نیروی انتظامی از فعالیت افراد و موسسات فاقد مجوز برای جمع‌آوری زکات فطره جلوگیری کرده و موسسات دارای مجوز نیز تا 10 روز پس از عید فطر میزان زکات جمع‌آوری و افراد دریافت کننده این خدمات، به کمیته امداد استان گزارش داده شود.

حجت‌الاسلام حسینی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه برضرورت تقویت مراکز نیکوکاری در استان زنجان تاکید کرد و گفت: افزایش زکات فطره به دلیل افزایش قیمت قوت مردم است.

وی برضرورت تعریف قوت غالب به مردم تاکید کرد و افزود: هر چه زکات جمع‌آوری شده افزایش یابد، نیازمندان بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضروری است افراد تاثیرگذار در شورای زکات حضور داشته باشند تا میزان زکات جمع‌آوری شده با حضور این افراد افزایش یابد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی از نیازمندان برای جلوگیری از موازی کاری ضروری است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر