logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۱۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان:

تکریم و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت باید سرلوحه برنامه‌ها باشد

تکریم-و-اشاعه-فرهنگ-جهاد-و-شهادت-باید-سرلوحه-برنامه‌ها-باشد
معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: : تجلیل، تکریم، یادآوری و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال 1400، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در خصوص برنامه‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: محور همه فعالیت‌های استان در خصوص تجلیل، تکریم و ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و شهدای استان و برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان باید قرار گیرد.

وی گفت: به استناد مصوبات گذشته این جلسه ضروری است از همه امکانات و بضاعت برای برگزاری باشکوه کنگره استفاده و بهره‌برداری شود.

این مسئول با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب کنگره 3535 شهید استان زنجان روسای کمیته‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دارای شرح وظایف مشخصی هستند، افزود: ضروری است دستگاه‌های اجرایی محورهای تعیین شده را پیگیری کرده و بر اساس زمانبندی مشخص شده اقدام و نتیجه را به سپاه و دبیرخانه حفظ آثار اعلام کنند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در دستورالعمل قرائت شده برای برنامه‌های دفاع مقدس استان، 17 بند گنجانده شده است که باید دستگاه‌ها به تناسب شرایط و وظایف خود انجام وظیفه کنند.

مرادی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه مدیون شهدا هستند که بزرگترین سرمایه خود را در راه میهن اعطا کرده‌اند، افزود: تجلیل، تکریم، یادآوری و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

وی برضرورت ثبت برنامه‌های اجرا شده در حوزه دفاع مقدس در سامانه اعلام شده تاکید کرد و گفت: نباید سهل انگاری موجب شود تا جایگاه استان مغفول بماند و ضروری است بخش مشخص در هر اداره پیگیر ثبت در سامانه اعلام شده باشد.

این مسئول یادآور شد: باید هماهنگی لازم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ کتاب انجام و در صورت نیاز از سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست تامین هزینه شود.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان برضرورت حضور اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تناسب نامگذاری در شورای نامگذاری استان تاکید کرد و گفت: درصورتی که دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهد این اداره کل به عضویت این شورا در آید.

مرادی خاطرنشان کرد: در طول سال ایام و مناسبت‌های پر افتخاری وجود دارد که امسال به عنوان تقویم هشت سال دفاع مقدس نامگذاری شده است و ضروری است دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌ها به تناسب ایام تبلیغات محیطی لازم را انجام داده و در هم سامانه ثبت کنند.

وی نقش اداره کل آموزش و پرورش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان برجسته عنوان کرد و گفت: در شرایط امروز کرونا، رویکرد ما اجرای برنامه در فضای مجازی است.

این مسئول گفت: ضروری است فرمانداران پیگیر بهره‌برداری از یادمان‌های شهدا در سه شهر سلطانیه، نیک پی و ارمغانخانه باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر