logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۱۱۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

پایان واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تا آخر هفته در زنجان

پایان-واکسیناسیون-افراد-بالای-۸۰-سال-تا-آخر-هفته-در-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال تا آخر هفته در زنجان به اتمام می‌رسد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان زنجان به سرعت در حال انجام است و در صورت ادامه این روند، واکسیناسیون گروه بالای ۷۰ سال نیز آغاز می‌‌شود اما منتظر اعلام وزارت بهداشت هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۴ هزار نفر درخواست شرکت در دریافت واکسن ایرانی – کوبایی داشته‌اند،افزود: روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تزریق برای این نوع واکسن در مرکز کارآزمایی بالینی انجام می‌شود که تا ۴ روز آینده به اتمام برسد.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ اکسیژن مورد نیاز بیماران در بخش‌های بستری و درمان سرپایی تامین می‌شود اگرچه بخشی از مردم علاوه بر دریافت داروی تزریقی نیازمند استفاده از کسپول اکسیژن ساز هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآورشد:‌ از فرودرن سال ۹۹ اقدامات خوبی برای تامین اکسیژن بیماران کرونا انجام و پیش‌بینی‌های لازم انجام و ظرفیت اکسیژن رسانی به بیش از ۲ برابر در استان رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: در پیک موج چهارم کرونا شب‌های سختی را گذراندیم اما مشکل جدی در این زمینه نداریم اما در بخش سرپایی بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه خریداری شد و با تجویز پزشکان در اختیار مردم قرار گرفت.
قزلباش یادآور شد: روند بیماری کرونا در حال حاصر در استان زنجان نزولی است اما انتظار داریم سرعت بیشتری به خود بگیرد تا تاثیر آن در رنگ بندی استان دیده شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ شهرستانی در استان قرمز نیست، افزود: سه شهرستان ایجرود، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت زرد و مابقی رنگ نارنجی دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت کسب‌و‌کارها با تغییر رنگ شهرها رونق می‌یابد، افزود:  اما نگران هستیم که عدم رعایت پروتکل‌ها و برگزاری دورهمی‌ها و عدم استفاده از ماسک ما را به شرایط بدتری برگرداند که تلاش می‌کنیم این روند ادامه یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: تغییر رنگ‌های شهرستان‌ها در فاصله کم به دلیل کوچک بودن این شهرستان‌ها و افراد کم بیماران است که با تغییر دو تا سه بیمار،وضعیت شهرستان‌ها هم تغییر می‌کند.
قزلباش گفت: از مردم درخواست داریم در ایام عید فطر برای مسافرت آماده نشوند که امروز با تدابیر ستاد ملی کرونا محدودیت‌ها جدی است تا جلوی سفرها گرفته شود.
وی از خروج شهر زنجان از وضعیت قرمز خبر داد و گفت:  خوشحال می‌شویم این روند نزولی ادامه یابد و تغییر رنگ به زرد و سفید را شاهد باشیم.//ن
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر