logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۱۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

صدور بیش از 4500 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زنجان

صدور-بیش-از-4500-فقره-سند-مالکیت-برای-واحدهای-مسکونی-شهری-و-روستایی-در-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور بیش از 4500 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای اظهار داشت: در طول یک سال گذشته 4588 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است.

خواجه ای به رشد و تحقق 183 درصدی در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه اول در این زمینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه بنیاد مسکن و همکاری مطلوب اداره ثبت اسناد و املاک توانستیم دراین زمینه موفق عمل نماییم.

وی با بیان اینکه، تا کنون 67756 فقره سند مالکیت روستایی و 7 هزار و 355جلد سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، صادر شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع برای بیش از ۷۳/۱ درصد واحد های مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۲/۸ درصد است، که باید گفت در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای به برخی اهداف و مزایای صدور سند برای واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکتهای مردمی، جلوگیری از مهاجرت های بی رویه ، فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس به روستا از برخی اهداف این طرح به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: سند مالكيت به معناي هويت بخشي به املاك روستايي است و روستاييان مي توانند از سند به عنوان وثيقه بانكي استفاده و تسهيلات دريافت كنند كه اين مهم بسياري از اختلافات ملكي را نيز رفع مي كند.

وی با بیان اینکه، صدور سند مالكیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانكی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملك را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار كردن املاك را افزایش می دهد، تصریح کرد: با اين ديدگاه مي‌توان گفت برخورداري از مزاياي مالكيت تثبيت شده به خصوص براي اقشار روستاييان از ملزومات يك توسعه موزون است زيرا منابع به صورت منطقي و عدالت‌گونه ميان مردم آن جامعه تقسيم مي‌شود.

.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر