logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۱۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خبرداد

برگزاری 3535 برنامه فاخر تلویزیونی به مناسبت برگزاری کنگره شهدا در زنجان

برگزاری-3535-برنامه-فاخر-تلویزیونی-به-مناسبت-برگزاری-کنگره-شهدا-در-زنجان
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: با تبرک به تعداد شهدای استان یعنی 3535 شهید دلاور این خطه از میهن اسلامیمان 3535 دقیقه برنامه فاخر تلویزیونی و 35350 دقیقه برنامه‌های ترکیبی و عموما روتین رسانه‌ای در سیما تهیه تولید و پخش شوند.

محسن لطیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کنگره شهدای استان زنجان یک جریان فرهنگی است، اظهار داشت: دشمن به خوبی می‌داند که موفقیت‌های ملت ایران در مقاطع مختلف برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است و لذا تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این فرهنگ عظیم پای کار آورده که یکی از این ابزارهای دشمن رسانه و فضای مجازی است.

وی افزود: رسانه استانی با علم به این مطلب از اولین روزهای تشکیل ستاد برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان پای کار بوده و ضمن حضور در جلسات استانی برای هماهنگی امور، در خود مرکز زنجان نیز با تشکیل کارگروه‌های مختلف در ابعاد رسانه‌های رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی فاز عملیاتی و اجرایی کار را شروع کرده است.

این مسئول بیان داشت: قطعا مهمترین و مورد انتظارترین وظیفه صدا و سیما در برگزاری کنگره فرهنگ سازی و برجسته سازی آرمان‌های والای شهدای دفاع مقدس بوده و در درجه بعدی اطلاع رسانی، بستر سازی و پوشش برنامه‌های اجرایی کنگره به صورت زنده و تولیدی در حجم وسیع هم در شبکه استانی و هم در شبکه‌های ملی و هم در شبکه‌های استان‌های همجوار است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تصریح کرد: پوشش زنده این  مراسم‌ها از بزرگترین و مهمترین اقداماتی خواهد بود که صدا و سیمای مرکز زنجان در حال تدارک و برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر و باشکوه‌تر آن است و این امر نیاز به یک هماهنگی گسترده و دقیق و همچنین تامین لوازم و ابزارها و دستگاهوری مربوطه و نیروی انسانی بیشتر در تهیه، پخش، سیگنال رسانی، ارسال و پوشش است.

لطیفی با اشاره به اینکه آرایش رسانه‌ای و چینش کنداکتور هوشمندانه برای ایام برگزاری کنگره از دیگر اقدامات پیش برنده رسانه در این خصوص است، افزود: فراخوان تولید آثار، تشکیل جلسات متعدد طرح و برنامه، عقد قرارداد برای تهیه برنامه‌های فاخر در قالب‌های متنوع از جمله تله فیلم، مستند، کارهای نمایشی و ... نمونه‌هایی از حرکت مرکز زنجان در این مسیر بوده است.

وی گفت: تصمیم بر این شده است تا در مسیر برگزاری کنگره و رسیدن به زمان اجرای این حرکت عظیم فرهنگی استان زنجان با تبرک به تعداد شهدای استان یعنی 3535 شهید دلاور این خطه از میهن اسلامیمان 3535 دقیقه برنامه فاخر تلویزیونی و 35350 دقیقه برنامه‌های ترکیبی و عموما روتین رسانه‌ای در سیما تهیه تولید و پخش شوند.

این مسئول ادامه داد: در برنامه‌های فاخر تهیه 3 تله فیلم با مضمون ایثار و شهادت، 52 مستند 30 دقیقه‌ای از شهدای غواص، شهدای دفاع مقس، مدافعان حرم، خط شکنان و جانبازان، 52 برنامه مستند 25 دقیقه‌ای از پدران و مادران شهدا با نام نشانه‌ها، 26 فیلم کوتاه، 3 تله تئاتر و 2 سریال و مینی سریال برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه تله فیلم تنهایی یوسف با نگاهی به زندگی و شهادت شهید یوسف قربانی از شهدای غواص زنجان در حال تدوین فیلمنامه است، یادآور شد: سریال 30 قسمتی شهید شهریاری نیز در حال تدوین است.

لطیفی تصریح کرد: ضبط خاطره‌های شفاهی 100 خانواده شهید استان با همکاری بنیاد شهید استان، تولید مجموعه ایثار جلوه‌لری با موضوع محوری جانبازان، مجموعه 3535 قسمتی پلاک با نگاهی به زندگینامه شهدا و وصایای ایشان و پخش روزانه آن از فعالیت‌های روتین و روزانه مرکز در حوزه سیماست.

وی خاطرنشان کرد: رادیو نیز در کنار تلویزیون دست به ابتکار عمل زده و تهیه برنامه‌های رادیویی کتاب گویای دفاع مقدس از مجموعه خاکریز با رویکرد شهدای طلاب، شهدای جهادگر، شهدای دانش‌آموز و شهدای فرهنگی استان، تولید مجموعه‌های نمایشی از زندگی فرماندهان شهید با عنوان سی سردار از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: خاطرات شفاهی خانواده شهدا، تولید و پخش کارهای کوتاه ده دقیقه‌ای با عنوان "یادلار خاطره لر " در 100 قسمت، طراحی لوگوی کنگره در رادیو نما  و همچنین پخش اسلایدهای موضوعی در برنامه‌های دفاع مقدسی، مجموعه۳۰قسمتی با عنوان یک آسمان ستاره ومجموعه 72 قسمتی با عنوان دریادلان را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه حوزه خبر مرکز زنجان نیز در چند ماه گذشته بیش از 15 گزارش شاخص از خانواده‌های شهدا تولید و پخش کرده است، افزود: تولید این گزارش‌ها با محوریت خانواده‌های 3 شهید و 2 شهید در دستور کار بوده است و تا زمان برگزاری کنگره تهیه چنین گزارش‌های ویژه ادامه خواهد داشت.

لطیفی بیان داشت: در حوزه فضای مجازی نیز مرکز زنجان اقدامات خود را از سال گذشته شروع کرده است و انتشار ۲۰۰ کلاکت کار کوتاه درباره شهدا و دفاع مقدس در فضای مجازی، اطلاع رسانی برنامه‌های کنگره، تولید تیزر، جمع‌آوری آثار شهدا برای کنگره، طراحی اینفوگرافیک با موضوع شهدا و دفاع مقدس استان، تولید ۱۰ قطعه ویدئو درباره تاریخ دفاع مقدس در زنجان،تولید کمیک موشن فاخر شهید شهریاری، تولید پوستر و استوری درباره شهدا و دفاع مقدس، بازنشر تولیدات دفاع مقدس سیما، صدا و خبر و  ایجاد صفحه ویژه شهدای دفاع مقدس در سایت مرکز از اقدامات و برنامه‌های فضای مجازی مرکز است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر