logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۱۰۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

مرگی بر اثر دریافت واکسن‌های تزریقی در استان زنجان گزارش نشده است

مرگی-بر-اثر-دریافت-واکسن‌های-تزریقی-در-استان-زنجان-گزارش-نشده-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تا کنون بر اساس گزارش‌ها و مراقبت‍‌های انجام شده مورد مرگ یا عوارض شدید در مورد واکسن‌های تزریقی گزارش نشده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا در ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلات عید فطر و نوع ممنوعیت و محدودیت سفر در این ایام تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال فعالیت گروه‌های شغلی دو بر اساس تصمیم ستاد کرونا، در شهرهای قرمز وجود دارد، افزود: این موضوع نیز از سوی ستاد ملی کرونا فردا اعلام می‌شود.

این مسئول در خصوص عوارض واکسن کوبایی - ایرانی خاطرنشان کرد: وقتی واکسن تزریق می‌شود انتظار عوارض وجود دارد و با واکسینه کردن بیش از یک هزار و 600 نفر از هم استانی‌ها، عوارض جدی و شدید را شاهد نبوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان احساس خستگی و بی‌حالی، تب با درجات مختلف و قرمزی برخی نقاط بدن را از عوارض واکسن ایرانی – کوبایی عنوان کرد و گفت: این عوارض در برخی افراد دیده شده است.

قزلباش با اشاره به اینکه در ادامه فاز دوم واکسیناسیون افراد دارای معلویت نیز واکسن دریافت می‌کنند، یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده واکسن به افراد بالای 18 سال تزریق می‌شود و امکان واکسیناسیون کودکان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به شهرهای قرمز مسافرت می کنند ضروری است پس از بازگشت تست انجام داده و یا خود را قرنطینه کنند تا دیگران را به این بیماری مبتلا نکنند.

این مسئول تصریح کرد: کسانی که به دارو و غذا حساسیت دارند برای دریافت واکسن باید با پزشک خود مشورت کرده و سپس اقدام به دریافت واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان یادآور شد: تا کنون بر اساس گزارش‌ها و مراقبت‍‌های انجام شده مورد مرگ یا عوارض شدید در مورد واکسن‌های تزریقی گزارش نشده است.

قزلباش بیان داشت: عوارض بیماری کرونا ممکن است تا چندین ماه ادامه یابد چرا که این بیماری جدید است مطالعات آینده میزان عوارضی آن را بیشتر مشخص می کند اما بیشترین عوارض این بیماری مسائل و تاثیرات روانی ناشی از عوامل محیطی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر