logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۱۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ایجاد مراکز واکسیناسیون کرونا از اولویت‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی زنجان است

ایجاد-مراکز-واکسیناسیون-کرونا-از-اولویت‌های-مهم-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: راه اندازی مراکز واکسیناسیون در استان زنجان از مهمترین و اصلی ترین دغدغه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه ستاد کرونا استان زنجان با اشاره به وضعیت شهرستانهای استان زنجان از لحاظ شیوع کرونا اظهار کرد: شیوع کرونا در شهرستان ماهنشان روند صعودی گرفته بود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته خوشبختانه در شهرستان ماهنشان مراجعات سرپایی روند کاهش به خود گرفته است تصریح کرد: روند کاهش شیوع بیماری کرونا در شهرستان ایجرود نیز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اقدامات موثر سپاه در خصوص بیماریابی و کنترل شیوع کرونا افزود: اقدامات سپاه استان در کنترل بیماری و بیماریابی بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا در برخی از شهرهای استان بودیم گفت: در زنجان و خرمدره شاهد فعالیت گروه‌های رده شغلی ۲ و ۳ بودیم علی رغم اینکه فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است.

قزلباش با بیان اینکه روز گذشته برخی از پاساژها علیرغم تاکیدات فعالیت خود را آغاز کردند عنوان کرد: در شرایطی که در استان زنجان در برخی از شهرها حاکم است فعالیت مشاغلی که در گروه ۲ و ۳ قرار دارند بسیار خطرناک است و با فعالیت این گروه ها این امکان وجود دارد که دوباره به پیک افزایش شیوع کرونا بازگردیم.

وی خاطرنشان کرد: روند رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است و در برخی از مناطق استان زنجان حتی شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تقدیر از فعالیت نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با کرونا گفت: در روزهای اخیر نیز احساس می شود نیروی انتظامی فعالیت خود را در این حوزه کمی کاهش داده است و این انتظار وجود دارد که نیروی انتظامی همچنان در مبارزه با کرونا پای کار باشد.

وی در مورد فعالیت هیئات مذهبی در استان زنجان افزود: با همکاری‌هایی که در این حوزه انجام شد هیات های مذهبی در شب های قدر فعالیت خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام دادند.

قزلباش با بیان اینکه با اشاره به آماده سازی مراکز واکسیناسیون در استان زنجان گفت: در حال حاضر به دنبال ایجاد مراکز واکسیناسیون در سطح استان هستیم و در این راستا نیاز به همکاری و کمک داریم.

وی در مورد راه اندازی مراکز واکسیناسیون در شهر زنجان گفت: در منطقه جنوب شهر زنجان با مشکل راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون مواجه هستیم کانونی که برای امر واکسیناسیون پیشنهاد شده است حسینیه اعظم زنجان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: حسینیه اعظم زنجان می‌تواند به عنوان مرکز واکسیناسیون باشد چرا که هم درمانگاه دارد و هم پارکینگ مناسبی برای پارک خودرو ها هم وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد دو دستگاه کانتینری اکسیژن ساز در زنجان عنوان کرد: این کانتینر‌ها قابلیت جابجایی را دارند و مشکلات موقتی بیمارستانها با استفاده از این دستگاه‌ها برطرف می‌شود.

قزلباش خاطر نشان کرد: راه اندازی مراکز واکسیناسیون در استان زنجان از مهمترین و اصلی ترین دغدغه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است و امیدواریم در این راستا اقدامات موثری بتوانیم انجام دهیم./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر