logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۱۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا؛

منطقه ویژه اقتصادی، یکی از الزامات توسعه استان زنجان است

منطقه-ویژه-اقتصادی،-یکی-از-الزامات-توسعه-استان-زنجان-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی استان زنجان نیاز به چند شاخص مهم دارد که یکی از آن‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی است.

 مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: چند کار مهم برای توسعه اقتصادی در استان زنجان باید انجام سود.

وی با بیان اینکه یکی از این کارها شهرک‌های صنعتی است، خاطرنشان کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در استان زنجان در حوزه شهرک‌های صنعتی وجود دارد که متاسفانه بالفعل نشده و پیگیر تحقق آن هستیم.

طاهری با بیان اینکه اقدام بعدی، منطقه ویژه اقتصادی بود، گفت: 15 سال است که منتظر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در زنجان بودیم که خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی نیز در این ایام مبارک در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب و محقق شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی در کنار سایر پتانسیل‌های اقتصادی استان می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای جذب سرمایه‌گذار از داخل و بیرون استان و و حتی خارج از کشور باشد.

طاهری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی، امتیازات خوبی برای سرمایه‌گذاری و تولید در استان زنجان خواهد داشت، تصریح کرد: امیدواریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها؛ مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده بتواند برای توسعه اقتصادی استان کمک کند.

به گزارش موج رسا؛ محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری- صنعتی می‌نامند.

در جلسه روز چهارشنبه (15 اردیبهشت) مجمع تشخیص مصلحت نظام با رای اعضای مجمع، ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت که یکی از آن‌ها ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در استان زنجان بود.

این مصوبه قطعی است و به زودی توسط دولت اجرا خواهد شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر