logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۱۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

آماده سازی ۳۰ مرکز برای واکسیناسیون کرونا در زنجان

آماده-سازی-۳۰-مرکز-برای-واکسیناسیون-کرونا-در-زنجان
استاندار زنجان از آماده سازی ۳۰ مرکز برای واکسیناسیون کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: تا به امروز ۶ مرکز آماده سازی شده است.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه ستاد کرونا استان زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه آحاد جامعه لازم و ضروری است و تنها راه مقابله با شیوع بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عده ای خاص در استان زنجان تصریح کرد: افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند و نسبت به رعایت آن بی‌توجهی کنند باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

استاندار زنجان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نقض صریح قانون عنوان کرد و گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در استان زنجان افزایش یافته است اما برخی‌ها به دلیل بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی باعث شده اند که زنجیره انتقال کرونا در زنجان قطع نشود.

وی با بیان اینکه همچنان در مقابله با شیوع بیماری کرونا با مشکلاتی مواجه هستیم افزود: تغییر آنچنانی در وضعیت زنجان به لحاظ شیوع بیماری کرونا نداشتیم و دستگاه‌های متولی باید در جلسه آینده در خصوص نحوه برخورد و نتیجه برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند گزارش دهند.

حقیقی در مورد موضوع واکسیناسیون در استان زنجان افزود: تا به امروز ۲۲ هزار و ۳۴۴ هزار دوز واکسن دریافت کردیم و همچنان دریافت سهمیه واکسن ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون بر اساس دستور وزارت بهداشت در استان زنجان انجام می‌شود ابراز کرد: تا به امروز ۱۸ هزار و ۴۴۹ دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همه کادر درمانی استان، سالمندان، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص واکسن کرونا را دریافت کردند عنوان کرد: مرحله اول واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان زنجان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این اقدامات واکسیناسیون بالینی مشترک ایران کوبا برای سه هزار داوطلب در استان زنجان آغاز شده است اظهار داشت: وضعیت استان زنجان به لحاظ دریافت واکسن و اجرای عملیات واکسیناسیون نسبت به بسیاری از استانها بهتر است.

حقیقی با تاکید بر اینکه عملیات واکسیناسیون در همه مراکز ۱۶ گانه استان زنجان اجرا می شود گفت: ۳۰ مرکز به منظور اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در سطح استان زنجان دایر می شود که تا به امروز شش مرکز دایر شده و بقیه مراکز در دو هفته آینده دایر خواهد شد.

وی افزود: عملیات واکسیناسیون رفته رفته افزایش می یابد که با افزایش روند واکسیناسیون به تعداد مراکز در استان زنجان نیز اضافه می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان زنجان به لحاظ شیوع کرونا روند نزولی به خود گرفته اما نباید عادی انگاری شود خاطر نشان کرد: وضعیت زنجان همچنان در شرایط قرمز است  و نظارت ها باید جدی باشد چرا که برخی از استان ها مدیریت را رها کرده و باز به حالت پیک افزایش کرونا بازگشتند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر