logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۱۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

۶۰ درصد جمعیت استان زنجان باید واکسینه شوند

۶۰-درصد-جمعیت-استان-زنجان-باید-واکسینه-شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان: با توجه به شرایط موجود، احتمال تغییر رنگ بندی شهرستان‌های زنجان در هفته آینده وجود دارد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هیچ خدمتی در حوزه بهداشت به دلیل بیماری کرونا به ویژه واکسیناسیون کودکان تعطیل نشده است و خدمات رسانی لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون عمومی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون عمومی شروع شده اما برای انجام گسترده این موضوع باید برنامه‌ریزی شود و باید ۶۰ درصد جمعیت استان واکسینه شوند که برای اینکار باید ۶۰۰ هزار نفر  واکسینه شوند که به مدت دو سال باید انجام شود.
این مسئول ادامه داد: احتمال افزایش واکسیناسیون طی ماه‌های آینده برای چندین میلیون نفر در کشور فراهم می‌شود که با حداقل ۱۰ میلیون دوز یک سال واکسیناسیون به طول می‌انجامد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآورشد: برنامه استان این است که علاوه بر مراکز در نظر گرفته شده مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون نیز راه‌اندازی شود که نیازمند ۳۰ مرکز با حداقل ۵۰ نفر نیرو نیاز است که باید فضای مناسب و امکانات لازم فراهم شود که خارج از توان دانشگاه علوم پزشکی است.
قزلباش تصریح کرد: روزانه ۴۳ خدمت در سیستم بهداشتی ارائه می‌شود که نباید به دلیل بیماری کرونا تعطیل شود اما باید شرایط انتشار ویروس و واکسیناسیون نیز مورد توجه باشد.
وی در خصوص سالمندانی که از تزریق واکسن امتناع می‌کنند، افزود: واکسیناسیون اجباری نیست اما باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: هفته آینده امکان تغییر رنگ در شهرستان‌های استان وجود دارد و طبیعی است متناسب با رنگ بندی محدویت‌ها نیز اعمال شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از حضور کارشناسان تغذیه در آشپزخانه‌های بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: تنظیم غذا بر اساس نوع بیماری اعمال می‌شود.
قزلباش بیان داشت: تشخیص پزشک در بیماری کرونا شرط است و ممکن است برخی از بیماران نیازمند دارو نباشند که این بستگی به نظر پزشک معالج دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر