logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۱۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار طارم:

موانع اداری، سرمایه‌گذاری در شهرستان طارم را مشکل کرده است

موانع-اداری،-سرمایه‌گذاری-در-شهرستان-طارم-را-مشکل-کرده-است
فرماندار طارم با اشاره به مشکل استقرار سرمایه گذاران در شهرستان طارم گفت: استعلامات اداری کار استقرار سرمایه‌گذاران در طارم را مشکل کرده است.

ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا در خصوص مشکل سیرکاران در طارم اظهار کرد: چندین سال است که به سیرکاران درخواست دادیم که تشکلی مانند شرکت تعاونی یا انجمن صنفی برای خودشان تشکیل دهند.

وی تصریح کرد: در این حالت فعالان این صنف می‌توانند مشکلات خود را بهتر بیان کنند و بررسی و حل مشکلات آنها نیز راحت‌تر می‌شود.

فرماندار طارم عنوان کرد: در صورت تشکیل این تشکل‌ها مشکلات از قبیل تامین نهاده‌ها، کاهش قیمت تمام شده محصول و همچنین رفع مشکل بازاریابی به راحتی قابل حل است .

وی خاطر نشان کرد: علیرغم تاکیدات فراوان کشاورزان به این موضوع توجهی نکردند و همچنان با مشکلات بازار و همچنین قیمت تمام شده محصول مواجه هستند و در رفع مشکلات خودشان نیز اقدام تاثیرگذاری انجام ندادند.

صفری اظهار داشت: مشکلات سیر کاران در زمان بعد از برداشت محصول مطرح می‌شود و بعد از آن حتی خود کشاورزان برای حل مشکل خود اقدامی نمی کنند و پیگیر مشکلات خودشان نیستند و تنها راه حل مشکلات شان تشکیل، تشکل‌هایی مانند شرکت تعاونی انجمن صنفی است که متاسفانه تا امروز در این راستا هیچ اقدامی نکردند.

وی در ادامه در مورد استقرار سرمایه‌گذاران در شهرستان طارم عنوان کرد: در یکی دو سال اخیر مشکلات استعلامات برای استقرار واحدهای تولیدی در طارم مطرح است.

فرماندار طارم در خصوص علت نبود سردخانه برای نگهداری محصولات کشاورزی گفت: هیچ سرمایه‌گذاری در راستای احداث سردخانه در شهرستان طارم اعلام آمادگی نکرده است.

وی گفت: اگر کسی در چهار، پنج سال متقاضی زمین می‌شد قطع یقین امروز سرمایه‌گذاری آن نتیجه می‌داد.

صفری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی در طارم مختص فصل بهار است و در سایر ماه‌های سال فعالیت آنها متوقف می‌شود ادامه داد: اگر کسی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی مطالبه‌ای دارد باید خودش پای کار باشد.

وی با بیان اینکه اگر کسی در طارم بخواهد در حوزه سرد خانه سرمایه‌گذاری کند مشکلی وجود ندارد گفت: در صورت اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری اقدامات لازم برای تامین زمین و استقرار آن انجام می‌شود.

فرماندار طارم تاکید کرد: در حال حاضر زمین برای واگذاری واحدهای فرآوری در طارم به سختی پیدا می‌شود و همچنین استعلامات اداری کار را برای سرمایه گذاران مشکل کرده است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر