logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۱۰۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

شنیدن شدن صدای ۲ انفجار در استان «مأرب» یمن

شنیدن-شدن-صدای-۲-انفجار-در-استان-«مأرب»-یمن
منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای دو انفجار در استان «مأرب» واقع در شمال شرق یمن خبر می‌دهند.

به گزارش موج رسا; به نقل از المسیره، منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای دو انفجار در استان «مأرب» واقع در شمال شرق یمن خبر می‌دهند. گفته می‌شود که صدای انفجارهای مذکور از مرکز مأرب به گوش رسیده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون جزئیات بیشتری در خصوص انفجارهای مذکور منتشر نشده است. این در حالی است که نبرد میان نیروهای مقاومت یمن با مزدوران و متجاوزان سعودی در مأرب همچنان ادامه دارد.

پیشتر، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی تأکید کرده بود: ما به متجاوزان می‌گوئیم که نبرد مأرب تنها زمانی متوقف خواهد شد که بیگانگان و نیز گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده از این شهر خارج شوند. من به بیگانگان توصیه می‌کنم که از مأرب خارج شوند.

گفتنی است، سلسله پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با متجاوزان سعودی در جبهه مأرب همچنان ادامه دارد. نیروهای مقاومت یمن طی روزهای اخیر دستاوردهای مهمی را در جبهه مذکور به دست آورده‌اند؛ دستاوردهایی که عربستان سعودی را بر آن داشته است تا برای نجات خود از باتلاق، به قدرت‌های بین‌المللی متوسل شود.

در یکی از آخرین دستاوردها، نیروهای مقاومت یمن موفق شدند سیطره خود بر رشته کوه‌های استراتژیک «البَلَق» را تکمیل کنند. این در حالی است که یمنی‌ها پیشتر کنترل بخش‌هایی از این رشته‌کوه‌ها را به دست گرفته بودند. رشته کوه‌های البَلَق از موقعیت جغرافیایی استراتژیکی برخوردار هستند، چرا که در مقابل سدّ مأرب قرار گرفته‌اند.

دستاوردهای میدانی نیروهای یمنی به ویژه در جبهه مأرب موجب شده است تا عربستان سعودی به منظور نجات خود از باتلاق دست به دامان قدرت‌های بین‌المللی شود. سعودی‌ها به همین منظور به شورای امنیت سازمان ملل متحد متوسل شدند تا شاید این نهاد بین‌المللی بتواند در عرصه سیاسی کاری برای آنها انجام دهد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز با هدف کمک به ائتلاف متجاوز سعودی با انتشار نامه‌ای، در اقدامی عجیب عملیات‌های نظامی نیروهای مقاومت علیه متجاوزان را محکوم کرد و خواستار توقف هرچه سریع‌تر این عملیات‌ها شد! شورای امنیت سازمان ملل همچنین عملیات‌های نظامی مقاومت یمن را غیرقانونی توصیف کرد! این اقدام جانبدارانه شورای امنیت سازمان ملل متحد واکنش «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را در پی داشت.

از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم سعودی به منظور ممانعت از تداوم پیشروی نیروهای مقاومت یمن در جبهه مأرب، مناطق مختلف این استان را طی روزهای اخیر هدف سنگین‌ترین حملات هوایی قرار داده‌اند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر